قابل توجه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد آموزش محور ثبت سمینار ویژه

با سلام و احترام
کلیه دانشجویانی که قصد ارائه سمینار را از بهمن ماه ۹۲ به بعد دارند می بایست قطعا طبق اطلاعیه فوق مراحل ثبت طرح سمینار ویژه را در سیستم sess انجام داده و به اتمام رسانند در غیر اینصورت امکان ثبت تاریخ ارائه سمینار وجود ندارد.
به استحضار می رساند روال تهیه، ارسال، بررسی و مطابق روال قبل و بر اساس اطلاعیه های موجود در سایت می باشد ولی پس از طی روند تصویب نهایی گزارش  سمینار ویژه در گروه علمی مربوطه دانشکده ،دانشجویان مذکور می بایست به منظور ثبت واحد سمینار ویژه به شرح زیر عمل نمایند:
 ۱-با آی دی و پس ورد شخصی وارد سیستم اتوماسیون آموزشی دانشگاه (sess) شده و گزینه “سمینار ویژه” را در صفحه اصلی انتخاب نمایید و سپس در صفحه ای که برای شما باز  می شود گزینه “ثبت طرح سمینار ویژه” را فعال نمایید که پس از آن وارد صفحه مربوط به امور سمینار ویژه خواهید شد.
۲-در قسمت سمت راست بالای صفحه با انتخاب گزینه “طرح تحقیق” و بوسیله دکمه Browse فایل ورد طرح تحقیق پیشنهادی را جستجو و با گزینه ارسال ، پیوست نمایید. نتیجه کار را می توانید در پایین صفحه و در یک جدول مشاهده کنید . در صورتی که بخواهید فایل اصلاح شده را مجدداً بفرستید گزینه حذف را کلیک نموده و از ابتدا روند را تکرار نمایید(فایل ورد طرح حتماً می بایست شامل امضای اسکن شده استاد درس سمینار ویژه باشد)
۳-سپس عنوان فارسی و انگلیسی سمینار ویژه  را تایپ نمایید.
۴-در قسمت “افزودن استاد راهنما” ، استاد راهنما را انتخاب نمایید.
در این قسمت به نکات زیر توجه نمایید:
*در انتخاب سهم استاد راهنما دقت نمایید. (سهم استاد درس سمینار ویژه ۱۰۰% می باشد.)
***در صورت نیاز به اصلاح نام استاد درس سمینار ویژه می توانید در جدولی که در پایین صفحه ایجاد شده کلیک و با انتخاب گزینه حذف از ابتدا روند را تکرار نمایید.
****در صورتی که استاد شما غیر هیات علمی دانشگاه شیراز باشند اطلاعات خواسته شده مربوط به استاد را در قسمت ایجاد کاربر غیردانشگاهی (box آبی رنگ منتهی الیه سمت چپ)  وارد نمایید.
تاکید می شود که حتما از طریق نوع کاربر، کاربر برون سازمانی را انتخاب ننمایید چون اطلاعات برای ادامه کار ناقص ثبت خواهد شد.
در مورد اساتید دانشگاه صنعتی شیراز حتما از طریق گزینه ایجاد کاربر غیر دانشگاهی استاد مورد نظر را انتخاب نمایید و وجود نام اساتید دانشگاه صنعتی شیراز در لیست اتوماسیون آموزشی دانشگاه شیراز مورد نظر نمی باشد.
۵-پس ازتکمیل موارد فوق و دقت در مورد صحیح بودن همه اطلاعات موجود گزینه “ارسال به استاد راهنما” را انتخاب نمایید. از این مرحله به بعد هیچ گونه تغییری توسط دانشجو امکان پذیر نمی باشد و دانشجو صرفاً می تواند از طریق همان گزینه “سمینار ویژه” در صفحه اول ورود به سیستم اتوماسیون آموزشی روند ادامه کار که عبارت است از: ۱- تایید استاد درس (زمانی که کاربر سیستم استاد درس می باشد دانشجو می بایست از استاد پیگیری کند که استاد سیستم را تایید و به مرحله بعد رسال نماید.) و سپس  تایید در ۲- تحصیلات تکمیلی بخش و ارجاع مجدد به دانشجو را مشاهده نمایید.
زمانی که در جدول جهت وضعیت موجود دانشجو عبارت “تصویب شده -منتظر درخواست ارائه ” ثبت شده باشد، یعنی مراحل اداری مربوط به ارسال طرح سمینار ویژه به دانشکده به اتمام رسیده است.
۶-در این مرحله شما می بایست مراتب را به کارشناس آموزش مربوطه گزارش دهید تا ایشان نسبت به ثبت واحد سمینار ویژه درسیستم اقدام نمایند.
 تذکر۱: طبق نامه شماره ۱۸۲۱۰/۱ تحصیلات تکمیلی دانشگاه دانشجویانی که قصد ارائه سمینار ویژه را دارند می بایست ثبت طرح را در سیستم کامل کرده و قطعا قبل از ارائه سمینار زمان مورد نظر را که حتما با دانشکده و اساتید هماهنگ کرده اند در سیستم sess ثبت کنند و سیستم را حداکثر ده روز قبل از دفاع به مرحله استاد درس جهت تایید زمان دفاع ارجاع دهند. (ضمنا اطلاعیه نحوه ی انتخاب زمان دفاع به صورت سیستمی متعاقبا در سایت دانشکده اعلام خواهد شد.)
 
 
تذکر ۲: درخواست ارائه سمینار ویژه پس از اخذ و گذراندن تمام درسها (نمرات قبول با وضعیت تایید شده) باید صورت گیرد.
 
 
با آرزوی توفیق روز افزون
مدیریت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشکده آموزشهای الکترونیکی
دانشگاه شیراز