انتخاب زمان ارائه سمینار ویژه اردیبهشت ماه ۹۴ (ویژه دانشجویان آموزش محور)

سمه تعالی
انتخاب زمان ارائه سمینار ویژه اردیبهشت ماه ۹۴ (ویژه دانشجویان آموزش محور)
با سلام و احترام
به اطلاع کلیه دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات، اتوماسیون و ابزار دقیق در صنایع نفت و حقوق که از شرایط لازم جهت ارائه درس سمینار ویژه بر خوردارند می رساند که در اردیبهشت ماه ۹۴ در ساعتهای ۱۰-۹ ، ۱۱-۱۰، ۱۲-۱۱، صبح و ۱۴:۳۰-۱۳:۳۰ و ۱۴:۳۰-۱۵:۳۰مطابق جدول زیر جلسات ارائه درس سمینار ویژه برگزار می گردد.
جدول اردیبهشت ماه ۹۴

توضیحات

تاریخ

روز

 

۶/۲/۹۴

یکشنبه

 

۷/۲/۹۴

دوشنبه

 

۸/۲/۹۴

سه شنبه

 

۹/۲/۹۴

چهارشنبه

جهت تعیین زمان ارائه درس سمینار ویژه، می بایست پس از هماهنگی با استاد درس(دانشجویان رشته حقوق و ابزار دقیق و فناوری اطلاعات که استاد ناظرشان مشخص است می بایست با استاد ناظر هم هماهنگ کنند( یکی از زمان های پیشنهادی دانشکده را از طریق تماس تلفنی به خانم محمدنژاد اطلاع داده تا زمان مورد نظر به نام شما به صورت دستی ثبت گردد. ۳۶۱۳۲۶۷۶
جهت قطعی شدن زمان ارائه حتماً نامه های زیر را ۱۵ روز قبل از ارائه سمینار که به تایید استاد درس و ناظر(دانشجویان رشته حقوق و ابزار دقیق و فناوری اطلاعات که استاد ناظرشان مشخص است می بایست با استاد ناظر هم هماهنگ کنند و دانشجویان رشته فناوری اطلاعات که استاد ناظر مشخصی ندارند نیازی به هماهنگی با استاد ناظر نیست) شما رسیده است از طریق آدرس الکترونیکی زیر و یا شماره فاکس ۳۶۴۶۰۵۱۵ به دانشکده ارسال نمایید.(در صورت عدم دریافت نامه های مذکور در مهلت مقرر زمان شما حذف می گردد.)
E-mail:grads1@vu.shirazu.ac.ir
تذکر بسیار مهم: دانشجویان محترم توجه داشته باشند که زمان مورد نظر جهت ارائه (تاریخ و ساعت) و فایلهای مربوط به ارائه سمینار را باید حداکثر تا ده روز قبل از ارائه در سیستم اتوماسیون آموزشی دانشگاه (جایی که قبلا ثبت سمینار را انجام داده اید) ثبت کرده و سیستم را قطعا ده روز قبل از ارائه به مرحله بعد ارسال نمایید در غیر این صورت سیستم به صورت خودکار بسته می شود و به شما اجازه ارائه در روز تعیین شده را نمی دهد.
لازم به ذکر است دانشجو زمانی می تواند سمینار ویژه خودرا ارائه کند که تمام مراحل در سیستم اتوماسیون آموزشی تمام شده باشد و سیستم عبارت منتظر برگزاری جلسه ارائه و ورود نمره را نشان دهد. بنابرین دانشجومی بایست بعد از ارسال سیستم به مرحله بعد مدام سیستم را چک کرده و پیگیری نماید تا کاربران مختلف سیستم را به مرحله بعد ارسال کنند.
نامه اظهار نظر استاد درس
متذکر می گردد که مهلت مشخص شده به هیچ عنوان قابل تمدید نمی باشد.
دانشجویان محترم می بایست ۱۵روز قبل از ارائه نسبت به تسویه حساب با دانشکده اقدام نمایند.
تذکرات مهم در خصوص انتخاب زمان ارائه درس سمینار ویژه:
تذکر ۱: مجدداً یادآوری می شود که زمان مورد نظر جهت ارائه از سمینار ویژه حتماً باید علاوه بر استاد درس به تایید استاد ناظر نیز برسد. بدین منظور قبل از ارائه، سمینار کامل را جهت مطالعه به ایشان تحویل نمایید.دانشجویان فناوری اطلاعات که استاد ناظرشان مشخص نیست می بایست یک نسخه از گزارش سمینار راحتما در جلسه ارائه برای استاد ناظر همراه داشته باشند.
دانشجویانی که متقاضی ارائه در دفتر تهران هستند بایستی یک نسخه از گزارش نهایی سمینار را پرینت گرفته و حداکثر تا ده روز قبل از ارائه به دانشکده پست نمایند و از دریافت گزارش توسط واحد تحصیلات تکمیلی دانشکده (خانم محمدنژاد)اطمینان حاصل نمایند.
تذکر ۲ : تایید نهایی زمان انتخابی در جدول زمان بندی توسط تحصیلات تکمیلی دانشکده، منوط به ارائه نامه های فوق می باشد.
تذکر ۳: قبل از اقدام جهت مجوز برگزاری ارائه لازم است که موضوع سمینار تصویب شده در گروه را از طریق سیستم اتوماسیون آموزشی دانشگاه ارسال کرده باشید. در غیر این صورت سیستم به شما مجوز ثبت زمان ارائه نخواهد داد.
تذکر ۴: در هر ساعت امکان برگزاری۳جلسه ارائه گزارش سمینارویژه وجود دارد.
تذکر ۵: دانشجویان کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات (کلیه گرایشها ورودیهای۹۰و قبل از آن) دقت داشته باشند که قبل از انتخاب زمان ارائه درس سمینار ویژه گزارش آنها باید جهت گروه علمی ارسال شده و به تصویب گروه رسیده باشد در غیر اینصورت امکان برگزاری جلسه ارائه را نخواهند داشت.
بدین ترتیب شما دانشجوی عزیز قاعدتاً تا این مرحله باید موارد زیر را انجام داده باشید:
۱-هماهنگی با اساتید درس و ناظر( مربوط به کسانی که استاد ناظر دارند) جهت روز و تاریخ ارائه درس سمینار ویژه
۲- تماس با دانشکده و انتخاب ثبت زمان مورد نظر
۳- ارسال فرم هایی که به تایید استاد درس رسیده در زمان مقرر
۴- هماهنگی با استاد ناظر که توسط دانشکده به دانشجو معرفی شده است و یا قبلا توسط گروه علمی مشخص شده است (در صورتی که استاد ناظر قبلا توسط گروه آموزشی مشخص شده است می بایست فرم استاد ناظر را نیز به تایید ایشان برسانید )“فرم استاد ناظر” )
۵- هماهنگی با کارشناس حسابداری دانشجویی دانشکده و انجام تسویه حساب کامل (دانشجویان محترم می بایست ده روز قبل از ارائه نسبت به تسویه حساب اقدام نمایند در غیر اینصورت اسم دانشجو از لیست حذف شده و مجوز دفاع به دانشجوداده نخواهد شد.)
۶- بررسی داشتن انتخاب واحد در کلیه نیمسال های تحصیلی تا ارائه درس سمینار ویژه (در صورت عدم ثبت واحد درس سمینار ویژه با کارشناس آموزشی مربوطه تماس بگیرید.)
۷- دانشجویان محترمی که از سقف مجاز سنواتشان گذشته و اقدامی برای تمدید سنوات نکرده اند دقت نمایند که در صورتی که قصد ارائه دارند حتما باید قبلا جهت دریافت مجوز اقدام کرده باشند.
بعد از انتخاب زمان ارائه سمینار در جدول به روش فوق و انجام کلیه مراحل اداری که در متن بالا به صورت خلاصه آمده است، جهت درخواست مجوز برگزاری ارائه از دانشگاه می بایست به شرح زیر عمل گردد:
تاکید می شود که : بعد از تکمیل و ارسال فرم های داخلی دانشکده مربوط به زمان ارائه (موارد ذکر شده در بالا) می بایست جهت انتخاب زمان ارائه و دریافت مجوز از طریق سیستم اتوماسیون آموزشی (sess) به شرح زیر عمل نمایند:
۱- با آی دی و پس ورد شخصی وارد سیستم اتوماسیون آموزشی دانشگاه (sess) شده و گزینه ” سمینار ویژه” و سپس گزینه ” ثبت طرح سمینار” را انتخاب نمایید که پس از آن وارد صفحه مربوط به امور سمینار ها خواهید شد.
(تذکر: درصورت عدم انجام امور مربوط به تسویه حساب یا مشکلات آموزشی این گزینه غیر فعال می باشد.)
شما قبلاً در این صفحه موضوع سمینار را ضمیمه وعناوین فارسی و انگلیسی سمینار و استاد درس سمینارتان را مشخص کردید.
۲- در قسمت انتهایی فرم، تاریخ و ساعت ارایه سمینار و مکان خود را وارد نمایید. اتنخاب همه این موارد الزامی است.
نکته: برای انتخاب مکان فقط انتخاب یکی از گزینه ها کافی است و در واقع مکان ارائه دانشجو روز دفاع توسط واحد انفورماتیک مشخص می شود.
تذکر مهم: دقت نمایید که تاریخ و ساعتی را که در فرم مذکور تایپ می کنید همان تاریخ و ساعتی است که قبلاً با خانم محمدنژاد هماهنگ کرده اید و فرم های مربوط به تایید اساتید درس و ناظر آن را برای ما ارسال کردید. در این مرحله هر ساعت و زمانی را به غیر از آنچه قبلاً از طریق جدول با هماهنگی خانم محمدنژاد انتخاب کردید تایپ نمایید دانشکده در جریان تغییر قرار نخواهد گرفت و عواقب ایجاد هر گونه مشکل اعم از موجود نبودن فضای مناسب و عدم همکاری کارمندان دانشکده در برگزاری ارائه و … به عهده دانشجو می باشد.
در صورتی که موفق به تایپ ساعت و زمان در مکان مخصوص نشدید مکان نما را در خانه مورد نظر قرار داده و کلید space را فشار دهید.
۵- زمانی که تمام مواردی که سیستم از شما خواسته را وارد کردید فرم را جهت تایید به استاد درس ارسال نمایید بعد از تایید استاد درس فرم در دسترس دانشکده جهت تایید قرار خواهد گرفت.
از این مرحله به بعد هیچ گونه تغییری توسط دانشجو امکان پذیر نمی باشد و دانشجو صرفاً می تواند از طریق همان گزینه “سمینار ویژه” در صفحه اول ورود به سیستم اتوماسیون آموزشی روند ادامه کار و تایید در ۱- تحصیلات تکمیلی بخش ۲- تحصیلات تکمیلی دانشکده ۳-تحصیلات تکمیلی دانشگاه را مشاهده نماید.
تذکر بسیار مهم ۱: با توجه به روند اداری موجود لازم است به گونه ای زمان بندی نمایید که قطعاً از زمانی که فرم مذکور را فعال کرده و به مرحله بعد ارسال می کنید حداقل ۱۰ روز تا زمان ارائه شما مهلت باشد. ۱۰ روز در برنامه نرم افزاری سیستم تعریف شده و امکان تغییر آن به هیچ عنوان وجود ندارد.
با توجه به همه موارد فوق و اتوماسیونی شدن سمینار ویژه خواهشمند است در موقع مقرر و دقیقاً طبق روال اقدام نمایید تا همکاران تحصیلات تکمیلی دانشکده شرمنده درخواستهای خارج از موقع شما دانشجوی عزیر نشوند!
در صورت عدم انتخاب زمان ارائه و یا تأخیر در ارسال فرمهای مذکور در تاریخهای معین شده دانشکده هیچ گونه مسئولیتی نسبت به عدم برگزاری جلسه دفاع از پایان نامه ندارد.
***********
نکات مهم در خصوص برگزاری ارائه درس سمینار ویژه:
نکته ۱: هماهنگی با واحد انفورماتیک دانشکده و در صورت برگزاری جلسه ارائه درس سمینار ویژه در تهران هماهنگی با نمایندگی دانشکده در تهران (دانشجویانی مجاز به ارائه در دفتر تهران می باشند که با استاد درس سمینار ویژه در این خصوص هماهنگی کرده باشند.)
واحد انفورماتیک دانشکده:۰۷۱۳۶۱۳۲۶۹۶
دفتر تهران:۰۲۱۴۴۲۵۱۰۲۴
نکته ۲: دانشجویانی که قصد برگزاری جلسه ارائه درس سمینار ویژه را در نمایندگی تهران دارند، حتماً می بایست چند روز قبل از برگزاری جلسه، دانشکده و نمایندگی تهران را در جریان قرار دهند. (هر گونه مشکلی از طریقgrads1@vu.shirazu.ac.ir و یا از طریق فکس ۳۶۴۶۰۵۱۵، جهت مدیر تحصیلات تکمیلی قابل بررسی است)
نکته ۳: جلسه ارائه سمینار ویژه می بایست با حضور استاد درس و استاد ناظر برگزار گردد. (در صورت عدم حضوریکی از اساتید درس یا ناظر جلسه ارائه سمینار لغو خواهد شد.)
نکته ۴: بنا به ابلاغیه معاونت محترم آموزشی دانشگاه جهت حفظ هر چه بیشتر اعتبار علمی جلسات ارائه درس سمینار ویژه اجرای نکات زیر الزامی می باشد:
الف- به منظور حفظ نظم پذیرایی، ساده و حتماً در پایان جلسات ارائه درس باشد.
ب- از حضور افراد غیر دانشگاهی که پوشش آنها مغایر با اصول اسلامی باشد معذوریم. ضمناً حضور افراد زیر ۱۲ سال تحت هر شرایطی ممنوع می باشد.
ج- هرگونه فیلم برداری و عکس برداری از جلسات ارائه درس سمینار ممنوع می باشد و فقط در موارد خاص با اجازه و هماهنگی قبلی دانشکده و تنها در پایان جلسه صورت می گیرد.
نکته۵: لطفاً موارد زیررا جهت برگزاری جلسه به خاطر داشته باشید:
الف: زمانی که جهت ارائه درس سمینار ویژه و ارایه دانشجو در نظر گرفته شده ۲۰ دقیقه و جهت سوال و جواب حاضرین ۵ دقیقه می باشد. لطفاً برنامه خود را طوری تنظیم نمایید که ارایه و… از زمان مقرر فراتر نرود.
ب: مجری و برگزار کننده جلسه ارائه در واقع خود دانشجو می باشد. این مساله به خصوص در مورد دانشجویانی که قصد برگزاری جلسه ارائه درس سمینار ویژه را در نمایندگی تهران دارند، مصداق پیدا می کند. جلسه با تلاوت قرآن آغاز و با معرفی و توضیحات استاد درس در خصوص دانشجو و درس سمینار ویژه ادامه می یابد. سپس ارائه توسط دانشجو و سوال و جواب حاضرین و نهایتاً مشورت گروه جهت اختصاص نمره و نهایتاً با اعلام نمره ، جلسه خاتمه خواهد یافت.
ج: دانشجویانی که نرم افزار یا امکانات خاصی جهت برگزاری ارائه لازم دارند می بایست ۲۴ ساعت قبل از برگزاری جلسه با واحد انفورماتیک یا آقای مرادی در تهران هماهنگی های لازم را انجام دهند.
د: دانشجویانی که اساتیدشان قصد برگزاری جلسه را به صورت ویدئو کنفرانس دارند حتما می بایست با دانشکده هماهنگ کنند و سه روز قبل از دفاع واحد انفورماتیک دانشکده را در جریان بگذارند.
نکته ۶: در زمان نمره دهی در جلسه ارائه درس سمینار ویژه ، استاد درس با ضریب ۲ و استاد ناظر با ضریب ۱ در فرم مربوطه نمره را ثبت می نمایند.
نکته ۷:ارائه سمینار قطعا می بایست در نیمسال آخر انجام گیرد و دانشجویانی که نمره زبان معافی پذیرفته شده نداشته باشند امکان ارائه نخواند داشت همچنین دانشجویان می بایست قبل از انتخاب زمان ارائه سمینار تمام دروس خود را گذرانده و نمره قبولی در کارنامه ثبت شده باشد.
توصیه می شود بعد از اتمام ارائه، قبل از انجام هر گونه امور اداری حتماً جهت کسب اطلاع از روند فارغ التحصیلی اطلاعیه مربوط را در سایت دانشکده، قسمت تحصیلات تکمیلی مطالعه نمایید.
با آرزوی موفقیت روز افزون
مدیریت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشکده آموزشهای الکترونیکی
دانشگاه شیراز

 

به اشتراک بگذارید:Print this page
Print
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email