الاسيت ببليشر

Return to Full Page

درگذشت دکتر Stephen Sommerville یکی از پیشتازان اجرایی آموزش و یادگیری الکترونیکی

درگذشت دکتر Stephen Sommerville یکی از پیشتازان اجرایی آموزش و یادگیری الکترونیکی


درگذشت دکتر Stephen Sommerville یکی از پیشتازان اجرایی آموزش و یادگیری الکترونیکی

دوستان سلام
متاسفانه با خبر شدم که اقای 
Dr. Stephen Sommerville
دو روز قبل در انگلستان بدلیل بیماری و پس از یک عمل جراحی  از دنیا رفت. ایشان یکی از پیشتازان اجرایی اموزش و یادگیری الکترونیکی در انگلستان بود و به مدت ۱۵ سال راه اندازی و مدیریت دوره های اموزش الکترونیکی دانشگاه لندن ( کالج کویین مری) را بعهده داشت و بعد از بازنشستگی در همین امور با دیگر دانشگاههای انگلستان همکاری می کرد. اما انچه در دید من از ایشان جهره ای ارزشمند و‌دوست داشتنی می ساخت، تواضع، شفاف و روشن بودن در تمام مباحث علمی‌و‌همکاری، روحیه بسیار باز در تبادل دانش و تجربه، و نگاه مثبت به همکاری و‌کمک به سایر علاقه مندان و‌خصوصا به توسعه اموزشهای الکترونیکی در ایران‌بود. من از سال ۱۳۸۲ از طریق نماینده وزارت علوم در انگلستان طی یک بازدید از ان دانشگاه با ایشان آشنا شدم. سپس با حمایت شورای فرهنگی بریتانیا و نیز با همکاری دانشگاه لندن در دو‌نوبت برای برگزاری کارگاه های اموزشی و نیز برگزاری دوره های یادگیری الکترونیکی مشترک با دانشگاه شیراز به ایران امدند و کارکاههای اموزشی بسیار ارزشمندی برای دانشگاههای بزرگ کشور و علاقمندان برگزار کردند. دو سال قبل هم مجدد بعنوان سخنران کلیدی کنفرانس یادگیری الکترونیکی در دانشگاه تهران حضور یافت و‌در شیراز هم جداگانه سخنرانی داشت. سال قبل هم بصورت از راه دور برای ان‌کنفرانس سخنرانی کرد. سخنرانی های او‌همیشه زیبا، گویا و مفید بود و مخاطبان را بسیار جذب می کرد. 
به نظر من ایشان در توسعه اموزش الکترونیکی در دانشگاههای ایران هم نقش های ارزشمندی داشت. به همین‌دلیل از دوسال قبل بعنوان عضو افتخاری انجمن یادکیری الکترونیکی ایران هم انتخاب گردید.
دو‌سخنرانی اخیر ایشان در کنفرانسهای ایران و‌چند عکس از  ایشان در دانشگاه تهران و نمونه عکس حدود ۱۷ سال قبل را به اشتراک میگذارم و از طرف خودم و عضو هیات مدیره انجمن یادکیری الکترونیکی ایران مراتب تسلیت خود را به خانواده ایشان در انگلستان و‌همه علاقمندان ابراز می دارم.
روحش شاد و یادش گرامی
دکتر سید علی اکبر صفوی
دانشگاه شیراز
ده فروردین ۱۳۹۸