جهت تعیین زمان دفاع از پایان نامه

جهت تعیین زمان دفاع از پایان نامه


جهت تعیین زمان دفاع از پایان نامه، می بایست تاریخهای اعلام شده را به روش زیرمشاهده نمایید و سپس از طریق سیستم اتوماسیون آموزشی (sess) به روش زیر اقدام به انتخاب زمان دفاع نمایید.

  • با آی دی و پسوورد دانشجویی وارد سیستم شوید.
  • در قسمت پایین صفحه روی پایان نامه کلیک نمایید تا وارد صفحه اصلی پایان نامه شوید.
  • 1
  • روی عنوان پایان نامه کلیک کرده و وارد صفحه اصلی می شوید

2

  • از قسمت بالایی سمت راست صفحه فرایند زمانبندی دفاع را کلیک نمایید.
  • 3
  • سپس روی علامت + که در قسمت سمت چپ صفحه قرار دارد کلیک کنید به این ترتیب زمانهای مربوط به دفاع برای شما باز خواهد شد . در این قسمت شما زمانهای پیشنهادی را تیک زده و برای اساتید ارسال می کنید (هر دانشجو ۵ زمان را می تواند پیشنهاد دهد.) تا اساتید تاریخهایی را که می توانند برای شرکت در جلسه شما اختصاص دهند را مشخص کنند. بعد از مشخص شدن تاریخ و ساعت توسط اساتید، سیستم تاریخ مشترک را تایید نهایی می کند. بنابراین جلسه دفاع شما در تاریخ و ساعتی که نهایتا تایید شده برگزار می گردد.
  • 4

نکته۱: دانشجویان محترم توجه داشته باشند که زمانهای انتخابی را باید به موقع برای اساتید ارسال نمایید تا فرصت تایید در سیستم را داشته باشند.(ممکن است تایید تاریخهای ارسالی دانشجو توسط استاد زمان بر باشد بنابراین اگر قصد ارائه دارید می بایست زودتر سیستم را فعال نمایید.)

5

تذکر۱: هر دانشجو می تواند ۵ تاریخ و ساعت را به صورت پیشنهادی برای اساتید ارسال کند و اساتید بر طبق برنامه خود موافقت خود را اعلام می کنند.

  • پس از تایید نهایی تاریخ، دانشجو می بایست تاریخ دفاع را در سیستم اتوماسیون ثبت و سیستم را به مرحله بعد ارسال نمایند. (این کار باید ۱۰ روز قبل از دفاع در سیستم انجام شود در غیر اینصورت سیستم بسته خواهد شد و شما اجازه برگزاری ارائه را در تاریخی که هماهنگ کرده اید ندارید.) بنابراین دقت فرمایید که برگزاری ارائه منوط به ثبت تاریخ و ساعت نهایی در سیستم اتوماسیون دانشجو یعنی همانجایی که قبلا تکمیل اولیه را انجام داده اید، می باشد.

جهت قطعی شدن زمان دفاع حتماً نامه ی زیر را که به تایید استاد داور شما رسیده است از طریق مکاتبات- کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشکده ارسال نمایید. در صورت عدم دریافت نامه ی مذکور در مهلت مقرر (ده روز قبل از زمان دفاع) زمان شما حذف می گردد.

فرم تایید اساتید داور

تذکر بسیار مهم: دانشجویان محترم توجه داشته باشند که زمان مورد نظر جهت دفاع و فایلهای مربوط به دفاع را باید حداکثر تا ده روز قبل از دفاع در سیستم اتوماسیون آموزشی دانشگاه (جایی که قبلا ثبت رساله را انجام داده اید) ثبت کرده و سیستم را قطعا ده روز قبل از دفاع به مرحله بعد ارسال نمایید در غیر این صورت سیستم به صورت خودکار بسته می شود و به شما اجازه دفاع در روز تعیین شده را نمی دهد.

لازم به ذکر است دانشجو زمانی می تواند از پایان نامه خود دفاع کند که تمام مراحل در سیستم اتوماسیون آموزشی تمام شده باشد و سیستم عبارت منتظر برگزاری جلسه دفاع و ورود نمره را نشان دهد. بنابرین دانشجومی بایست بعد از ارسال سیستم به مرحله بعد مدام سیستم را چک کرده و پیگیری نماید تا کاربران مختلف سیستم را به مرحله بعد ارسال کنند.

بنابراین کاربری که در هر مرحله می بایست سیستم را تایید کند توسط دانشجو در صفحه ی سیستم اتوماسیون آموزشی دانشگاه قابل مشاهده است.

بعد از انتخاب زمان دفاع در جدول به روش فوق و انجام کلیه مراحل اداری که در متن بالا به صورت خلاصه آمده است، جهت درخواست مجوز برگزاری دفاع از دانشگاه می بایست به شرح زیر عمل گردد :

تاکید می شود که : بعد از تکمیل و ارسال فرم های داخلی دانشکده مربوط به زمان دفاع (موارد ذکر شده در بالا) می بایست جهت انتخاب زمان دفاع و دریافت مجوز از طریق سیستم اتوماسیون آموزشی (sess) به شرح زیر عمل نمایند:

۱-    با آی دی و پسورد شخصی وارد سیستم اتوماسیون آموزشی دانشگاه (sess) شده و گزینه "رساله" و سپس گزینه "رساله جدید" را انتخاب نمایید که پس از آن وارد صفحه مربوط به امور پایان نامه ها خواهید شد.

تذکر: درصورت عدم انجام امور مربوط به تسویه حساب یا مشکلات آموزشی این گزینه غیر فعال می باشد.

شما قبلاً در این صفحه طرح پیشنهادی را ضمیمه وعناوین فارسی و انگلیسی پایان نامه و اعضای کمیته دفاع تان را مشخص کردید.

۲-  در قسمت انتهایی فرم، تاریخ و ساعت دفاع و مکان خود را وارد نمایید. انتخاب همه این موارد الزامی است.

در مورد مکان یکی از مکانهای پیشنهادی موجود در جدول را فقط انتخاب نمایید مکان قطعی دفاع، روز دفاع در دانشکده توسط واحد انفورماتیک به شما اعلام خواهد شد.

در صورتی که موفق به تایپ نشدید از گزینه Tools در بالای صفحه قسمت Pop-up Blocker و سپس Pop-up Blocker Setting را انتخاب و در آنجا آدرس http://sess.shirazu.ac.ir را وارد نمایید.

تذکر مهم: دقت نمایید که تاریخ و ساعتی را که در فرم مذکور تایپ می کنید همان تاریخ و ساعتی است که قبلاً از طریق جدول انتخاب زمان دفاع انتخاب کرده و فرم مربوط به تایید استاد داور آن را برای ما ارسال کردید. در این مرحله هر ساعت و زمانی را به غیر از آنچه قبلاً از طریق جدول انتخاب کردید تایپ نمایید دانشکده در جریان تغییر قرار نخواهد گرفت و عواقب ایجاد هر گونه مشکل اعم از موجود نبودن فضای مناسب و عدم همکاری کارمندان دانشکده در برگزاری دفاع و … به عهده دانشجو می باشد.

در صورتی که موفق به تایپ ساعت و زمان در مکان مخصوص نشدید مکان نما را در خانه مورد نظر قرار داده و کلید space  را فشار دهید و قطعا از مرور گر اینترنت اکسپلورر استفاده نمایید.

۳- در قسمت بالای صفحه اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی، فایل ورد و پی دی اف پایان نامه و … را وارد نمایید.

۴-    انتخاب نماینده به عهده تحصیلات تکمیلی دانشکده می باشد. به این ترتیب  که ابتدا کارشناس، نماینده تحصیلات تکمیلی را تعیین و به دانشجو جهت هماهنگی معرفی می نماید.

۵-     فرم را جهت تایید به اساتید داور ارسال نمایید. بعد از تایید اعضای کمیته فرم به صورت اتوماسیونی وارد مرحله بعد شده و در دسترس معاون آموزشی دانشکده قرار خواهد گرفت.

از این مرحله به بعد هیچ گونه تغییری توسط دانشجو امکان پذیر نمی باشد و دانشجو صرفاً می تواند از طریق همان گزینه "رساله" در صفحه اول ورود به سیستم اتوماسیون آموزشی روند ادامه کار و تایید در ۱- تحصیلات تکمیلی بخش ۲- تحصیلات تکمیلی دانشکده ۳-تحصیلات تکمیلی دانشگاه را مشاهده نماید.

تذکر بسیار مهم ۱: با توجه به روند اداری موجود لازم است به گونه ای زمان بندی نمایید که قطعاً از زمانی که فرم مذکور را فعال و به مرحله بعد ارسال می کنید، حداقل ۱۰ روز تا زمان دفاع شما مهلت باشد. ۱۰ روز در برنامه نرم افزاری سیستم تعریف شده و امکان تغییر آن به هیچ وجود ندارد.

تذکر بسیار مهم ۲: بین زمان تصویب طرح در دانشکده تا زمان دفاع حداقل ۴ ماه باید فاصله باشد. زمان مذکور در برنامه نرم افزاری سیستم تعریف شده و امکان تغییر آن به هیچ وجه وجود ندارد.

با توجه به همه موارد فوق و اتوماسیونی شدن دفاع خواهشمند است در موقع مقرر و دقیقاً طبق روال اقدام نمایید تا همکاران تحصیلات تکمیلی دانشکده شرمنده درخواستهای خارج از موقع شما دانشجوی عزیر نشوند!

دانشجویان محترم می بایست ۱۵روز قبل از ارائه نسبت به تسویه حساب با دانشکده اقدام نمایند و همچنین دانشجویانی که مشکل سنوات، انتخاب واحد، زبان و شهریه دارند مجوز انتخاب زمان دفاع را نداشته و قبلا می بایست موارد آموزشی فوق را با کارشناس آموزشی کنترل نمایند.

نکته ۲: هماهنگی با واحد انفورماتیک دانشکده و در صورت برگزاری جلسه دفاع در تهران هماهنگی با نمایندگی دانشکده در تهران (دانشجویانی مجاز به ارائه در دفتر تهران می باشند که با استاد راهنما در این خصوص هماهنگی کرده باشند.)
دفتر تهران:۰۲۱۸۸۸۶۴۵۲۹

نکته ۳: دانشجویانی که قصد برگزاری جلسه دفاع را در نمایندگی تهران دارند، حتماً می بایست چند روز قبل از برگزاری جلسه، دانشکده و نمایندگی تهران را در جریان قرار دهند. (هر گونه مشکلی از طریق مکاتبات- کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشکده، قابل بررسی است.)

دفتر تهران:۰۲۱۸۸۸۶۴۵۲۹

نکته ۴: جلسه دفاع با حضور تمامی  اساتید برگزار می گردد. (در صورت عدم حضوریکی از اساتید جلسه دفاع لغو خواهد شد.)

در صورت عدم انتخاب زمان دفاع و یا تأخیر در ارسال فرمهای مذکور در تاریخهای معین شده دانشکده هیچ گونه مسئولیتی نسبت به عدم برگزاری جلسه دفاع از پایان نامه ندارد.

نکته ۵: هماهنگی با واحد انفورماتیک دانشکده و در صورت برگزاری جلسه دفاع در تهران هماهنگی با نمایندگی دانشکده در تهران نیز لازم است.

واحد انفورماتیک : ۰۷۱۳۶۱۳۴۰۵۹

نکته ۶:تهیه اعلامیه زمان دفاع با فرمت word

برای اطلاع رسانی به سایر دوستان جهت شرکت در جلسه دفاع از پایان نامه ، اعلامیه برگزاری جلسه دفاع می بایست حداقل۷ روز قبل و دقیقاًً با فرمت مشخص و با همان عناوین و به همان شکل که در بخش اعلامیه های دفاع از پایان نامه (یکی از گزینه های اطلاعیه ها) توسط دانشجویان قبلی آمده ، اعلامیه مربوطه را بافرمت wordتهیه و به مکاتبات-کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشکده  نمایند تا بر روی صفحه اصلی سایت قرار گیرد.

نکته ۷: طبق مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز مورخ ۱۱/۱۱/۸۸ جلسه دفاع با حضور تمامی اعضای کمیته پایان نامه اعم از اساتید راهنما و مشاور ، داور و همچنین نماینده تحصیلات تکمیلی رسمیت می یابد و در غیر این صورت امکان برگزاری جلسه دفاع وجود ندارد.

نکته ۸: لازم است حتما یک نسخه از پایان نامه پرینت شده در جلسه دفاع موجود باشد. (می توانید قبل از دفاع از طریق پست به اساتید راهنما، مشاور ، داور و نماینده تحصیلات تکمیلی ارسال نمایید. )

نکته ۹: بنا به ابلاغیه معاونت محترم آموزشی دانشگاه جهت حفظ هر چه بیشتر اعتبار  علمی جلسات دفاع   اجرای نکات زیر الزامی می باشد:

الف- به منظور حفظ نظم پذیرایی، ساده و حتماً در پایان جلسات دفاع ارشد باشد.

ب- از حضور افراد غیر دانشگاهی که پوشش آنها مغایر با اصول اسلامی باشد معذوریم. ضمناً حضور افراد زیر ۱۲ سال تحت هر شرایطی ممنوع می باشد.

ج- هرگونه فیلم برداری و عکس برداری از جلسات دفاع ارشد ممنوع می باشد و فقط در موارد خاص با اجازه و هماهنگی قبلی دانشکده و تنها در پایان جلسه دفاع صورت می گیرد.

نکته ۱۰: ضمن آرزوی موفقیت جهت ارایه دفاعی قابل قبول از پایان نامه تان، لطفاً موارد زیررا به خاطر داشته باشید:

الف: زمانی که جهت دفاع از پایان نامه و ارایه دانشجو در نظر گرفته شده ۳۰ تا ۴۰ دقیقه و جهت سوال و جواب حاضرین ۱۰ دقیقه می باشد. لطفاً برنامه خود را طوری تنظیم نمایید که ارایه و… از زمان مقرر فراتر نرود.

ب: مجری و برگزار کننده جلسه دفاع در واقع خود دانشجو می باشد. این مساله به خصوص در مورد دانشجویانی که قصد برگزاری دفاع را در نمایندگی تهران دارند، مصداق پیدا می کند. جلسه با تلاوت قرآن آغاز و با معرفی و توضیحات استاد راهنما در خصوص دانشجو و پایان نامه ادامه می یابد. سپس دفاع از پایان نامه توسط دانشجو و سوال و جواب حاضرین و نهایتاً مشورت گروه جهت اختصاص نمره و نهایتاً با اعلام نمره توسط نماینده تحصیلات تکمیلی به عنوان ناظر حقوقی، جلسه دفاع خاتمه خواهد یافت.

ج: دانشجویانی که نرم افزار یا امکانات خاصی جهت برگزاری دفاع لازم دارند می بایست ۲۴ ساعت قبل از برگزاری جلسه دفاع با واحد انفورماتیک دانشکده  یا مسئول دفتر تهران هماهنگی های لازم را انجام دهند.

د: دانشجویانی که اساتیدشان قصد برگزاری جلسه را به صورت ویدئو کنفرانس دارند حتما می بایست با دانشکده هماهنگ کنند و سه روز قبل از دفاع واحد انفورماتیک دانشکده را در جریان بگذارند.

نکته ۱۱: عملاً بعد از اتمام جلسه دفاع، دانشجو جهت ادامه کار می بایست اطلاعیه مربوط به فارغ التحصیلی را به دقت مطالعه نماید و بر طبق اطلاعیه امور فارغ التحصیلی خود را پیگیری نماید.

توصیه می شود بعد از اتمام دفاع، قبل از انجام هر گونه امور اداری حتماً جهت کسب اطلاع از روند فارغ التحصیلی اطلاعیه مربوط را در سایت دانشکده و قسمت تحصیلات تکمیلی مطالعه نمایید.

با آرزوی موفقیت روز افزون

مدیریت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشکده آموزشهای الکترونیکی

summary-address :

أحدث الإعلانات

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان مرحله تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی نیمسال دوم سال تحصیلی 1404-1403 دانشگاه شیراز (به روز رسانی در تاریخ 3۰ بهمن‌ماه ۱۴۰3)
اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان مرحله تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی نیمسال دوم سال تحصیلی 1404-1403 دانشگاه شیراز (به روز رسانی در تاریخ 3۰ بهمن‌ماه ۱۴۰3)
اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان مرحله تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی نیمسال دوم سال تحصیلی 1404-1403 دانشگاه شیراز (به روز رسانی در تاریخ 3۰ بهمن‌ماه ۱۴۰3)
اطلاعیه جامع ثبت نام وام دانشجویی نیمسال اول1404-1403
اطلاعیه جامع ثبت نام وام دانشجویی نیمسال اول1404-1403
توجه: طبق بخشنامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، به دانشجویان شاغل وام تعلق نمی‌گیرد. توجه: در حال حاضر تشکیل پرونده، ثبت مقطع و آپلود مدارک در سایت فعال می‌باشد ولی درخواست وام از 1403/09/01 لغایت 1403/09/14 فعال می‌شود. به اطلاع دانشجویان...

أحدث الأخبار

از خداییم و به سوی او باز می گردیم
از خداییم و به سوی او باز می گردیم
درگذشت استاد گرانقدر و عزیز دانشکده آموزش‌های الکترونیکی، دکتر محمد خادمی موجب اندوه و تأثر فراوان دانشجویان و دانشگاهیان دانشکده آموزش‌های الکترونیکی و دانشگاه شیراز گردید. مراتب تسلیت و همدردی عمیق و خالصانه استادان و دانشجویان دانشگاه را از این...
مسابقه عکاسی «تصویر ماندگار»
مسابقه عکاسی «تصویر ماندگار»
عکس‌ برگزیده ماه و سال در دانشگاه شیراز روابط‌عمومی دانشگاه شیراز از دانشگاهیان محترم (اعضای هیأت‌علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه شیراز) دعوت می‌‌نماید تا با نگاه خلاقانه خود، براساس موضوعات اعلام‌شده در هرماه، لحظاتی‌ به یادماندنی‌ ثبت کنند و با...