مراحل فارغ‌التحصیلی پژوهش‌محور

قابل توجه دانشجویان کارشناسی ارشد در خصوص فرایند تسویه حساب کتابخانه

به استناد نامه شماره ۵۶۹/۲۹۰ مورخ ۹/۹/۹۰ سازمان ثبت اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در خصوص ثبت و توصیف پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و ارسال آن به کتابخانه ملی، لازم است اطلاعات مربوطه در فرم پیوست پس از دفاع تکمیل و به کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شیراز تحویل شود.

لازم به ذکر است که فرایند تسویه حساب کتابخانه تنها با تکمیل و تحویل فرم مذکور به آن مرکز میسر خواهد شد.

فرم ثبت و توصیف پایان نامه

 

با آرزوی موفقیت روزافزون
مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشکده آموزشهای الکترونیکی

باسمه تعالی

 

به اطلاع دانشجویان محترم که می بایست امور فارغ التحصیلی را انجام دهند می رساند که پس از دریافت گزارش فارغ التحصیلی از دانشکده و مراجعه به تحصیلات تکمیلی دانشگاه ، یکی از مواردی که جهت ارایه به کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشگاه لازم است ، کد رهگیری ثبت نام در سایت irandocمی باشد.

جهت گرفتن کد رهگیری به روش زیر عمل نمایید:

به سایت روبرو مراجعه نمائید.  www.irandoc.ac.ir    

در قسمت سمت چپ بالای صفحه گزینه "پایگاه ثبت طرح و اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی" را کلیک نمایید.

در این صفحه جدید سمت راست بالای صفحه گزینه "ثبت نام در سایت" را انتخاب نمایید. کلیه اطلاعات مورد نظر در این صفحه را به دقت وارد نمایید.

پس از مدتی ایمیلی دریافت خواهید کرد که در آن ID , PASS برای ورود به بخش پایان نامه ها به شما داده خواهد شد.

با این ID , PASS می توانید با ورود به بخش "ثبت طرح  واطلاعات پایان نامه  مخصوص دانشجو" اطلاعات لازم را وارد نمایید. نهایتاً کد رهگیری دریافت می نمایید که مورد نظر کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشگاه می باشد.

 

 

با آرزوی توفیق روز افزون

مدیریت تحصیلات تکمیلی

دانشکده آموزش های الکترونیکی

به نام خدا

این درخواست جهت انجام امور فارغ التحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای می باشد.

شرایط ارسال درخواست

درخواست تسویه حساب ایجاد و به مرحله اتمام رسیده باشد.

شرح مراحل مختلف درخواست تسویه حساب

الف: با شناسه کاربری و رمز عبور دانشجویی تان وارد سیستم اتوماسیون آموزشی شوید.

ب: سمت راست – درقسمت فرآیندها – درخواست های دانشجویی کلیک کنید.

گام یک: ساخت

کاربر: دانشجو

دانشجو در این مرحله دلیل تسویه حساب خود را انتخاب و به مرحله بعد ارسال می نماید.

گام دو: بررسی تسویه حساب داخلی – دریافت کارت دانشجویی توسط کارشناس بخش

کاربر: کارشناس بخش

در این مرحله کارشناس بخش موارد فرم مرحله را بررسی و در صورت تحویل گرفتن کارت دانشجویی درخواست را به مرحله بعد ارسال می نماید.

گام سه: بررسی درخواست توسط کارشناس تسویه حساب کتابخانه خوارزمی

کاربر: کاشناس تسویه حساب کتابخانه خوارزمی

در این مرحله کارشناس تسویه حساب کتابخانه خوارزمی وضعیت دانشجو جهت تسویه حساب را بررسی و در صورت نیاز به مراجعه حضوری دانشجو گزینه مراجعه حضوری دانشجو الزامی است را انتخاب و دکمه تایید اولیه فرم را جهت اطلاع رسانی به دانشجو انتخاب می کند، در غیر اینصورت درخواست را به مرحله بعد ارسال می نماید.

گام چهار: بررسی درخواست توسط کارشناس تسویه حساب کتابخانه میرزای شیرازی

کاربر: کارشناس تسویه حساب کتابخانه میرزای شیرازی

در این مرحله کارشناس تسویه حساب کتابخانه میرزای شیرازی وضعیت دانشجو جهت تسویه حساب را بررسی و در صورت نیاز به مراجعه حضوری دانشجو گزینه مراجعه حضوری دانشجو الزامی است را انتخاب و دکمه تایید اولیه فرم را جهت اطلاع رسانی به دانشجو انتخاب می کند، در غیر اینصورت درخواست را به مرحله بعد ارسال می نماید.

گام پنج: بررسی درخواست توسط کارشناس تسویه حساب کتابخانه ملاصدرا

کاربر: کاشناس تسویه حساب کتابخانه ملاصدرا

در این مرحله کارشناس تسویه حساب کتابخانه ملاصدرا وضعیت دانشجو جهت تسویه حساب را بررسی و در صورت نیاز به مراجعه حضوری دانشجو گزینه مراجعه حضوری دانشجو الزامی است را انتخاب و دکمه تایید اولیه فرم را جهت اطلاع رسانی به دانشجو انتخاب می کند، در غیر اینصورت درخواست را به مرحله بعد ارسال می نماید.

گام شش: بررسی درخواست توسط کارشناس تسویه حساب مرکز مشاوره

کاربر: کاشناس تسویه حساب مرکز مشاوره

در این مرحله کارشناس تسویه حساب مرکز مشاوره وضعیت دانشجو جهت تسویه حساب را بررسی و در صورت نیاز به مراجعه حضوری دانشجو گزینه مراجعه حضوری دانشجو الزامی است را انتخاب و دکمه تایید اولیه فرم را جهت اطلاع رسانی به دانشجو انتخاب می کند، در غیر اینصورت درخواست را به مرحله بعد ارسال می نماید.

گام هفت: بررسی درخواست توسط کارشناس تسویه حساب اداره تغذیه

کاربر: کاشناس تسویه حساب اداره تغذیه

در این مرحله کارشناس تسویه حساب اداره تغذیه وضعیت دانشجو جهت تسویه حساب را بررسی و در صورت نیاز به مراجعه حضوری دانشجو گزینه مراجعه حضوری دانشجو الزامی است را انتخاب و دکمه تایید اولیه فرم را جهت اطلاع رسانی به دانشجو انتخاب می کند، در غیر اینصورت درخواست را به مرحله بعد ارسال می نماید.

گام هشت: بررسی درخواست توسط کارشناس تسویه حساب حسابداری دانشجویی

کاربر: کارشناس تسویه حساب حسابداری دانشجویی

در این مرحله کارشناس تسویه حساب حسابداری دانشجویی وضعیت دانشجو جهت تسویه حساب را بررسی و در صورت نیاز به مراجعه حضوری دانشجو گزینه مراجعه حضوری دانشجو الزامی است را انتخاب و دکمه تایید اولیه فرم را جهت اطلاع رسانی به دانشجو انتخاب می کند، در غیر اینصورت درخواست را به مرحله بعد ارسال می نماید.

گام نه: بررسی درخواست توسط کارشناس تسویه حساب اداره خوابگاهها

کاربر: کارشناس تسویه حساب اداره خوابگاهها

در این مرحله کارشناس تسویه حساب اداره خوابگاهها وضعیت بدهی دانشجو را بررسی و فرم مرحله را تکمیل و درخواست را به مرحله بعد ارسال می نماید

گام ده: بررسی درخواست توسط کارشناس تسویه حساب اداره رفاه

کاربر: کارشناس تسویه حساب اداره رفاه

در این مرحله کارشناس تسویه حساب اداره رفاه وضعیت بدهی و تاریخ شروع و پایان اقساط دانشجو را بررسی و فرم مرحله را تکمیل و درخواست را به مرحله بعد ارسال می نماید

گام یازده: حسابداری دانشجویان نوبت دوم

کاربر: کارشناس تسویه حساب حسابداری

در این مرحله کارشناس تسویه حساب حسابداری وضعیت دانشجو جهت تسویه حساب را بررسی و در صورت نیاز به مراجعه حضوری دانشجو گزینه مراجعه حضوری دانشجو الزامی است را انتخاب و دکمه تایید اولیه فرم را جهت اطلاع رسانی به دانشجو انتخاب می کند، در غیر اینصورت درخواست را به مرحله بعد ارسال می نماید.

 

با آرزوی موفقیت روز افزون

مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشکده آموزشهای الکترونیکی

دانشگاه شیراز

مراحل فارغ التحصیلی دانشجویانی که قبل از 1392/01/01 دفاع کرده اند

باسمه تعالی

با سلام واحترام

به اطلاع دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که دفاع از پایان نامه خود را با موفقیت به اتمام رسانیده اند می رساند که پس از برگزاری جلسه دفاع می بایست جهت پیگیری امور فارغ التحصیلی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهند:

مرحله اول  

الف) پیگیری امور فارغ تحصیلی پس از برگزاری جلسه دفاع در دانشکده

تذکر مهم: دانشجویان محترم پس از برگزاری جلسه دفاع اول باید امور فارغ التحصیلی را در دانشکده انجام دهند و پس از دریافت مجوز شفاهی از دانشکده ادامه امور فارغ التحصیلی را در دانشگاه پیگیری نمایند.

۱)     تسویه حساب

نکته ۱:تسویه حساب می بایست به صورت الکترونیکی انجام پذیرد. به منظور کسب اطلاعات دقیق تر در این زمینه اطلاعیه مراحل تسویه حساب را در بخش اطلاعیه های تحصیلات تکمیلی ، اطلاعیه مراحل فارغ التحصیلی به دقت مطالعه نمایید.

نکته ۲: فرم تسویه حساب را بلافاصله پس از کسب نمره قبولی در جلسه دفاع می توانید فعال کنید. فرم مذکور توسط شخص دانشجو می بایست فعال شود . در این خصوص پس از وارد کردن عدد مرجع و فعال کردن فرم کلید ذخیره و ارسال که در انتهای فرم می باشد را کلیک نمایید در این حالت فرم از دسترس دانشجو خارج شده و فقط قابل مشاهده  و جهت پیگیری توسط دانشجو است

تذکر۱: دانشجوی محترم شما هیچگونه تغییری نمی توانید در فرم تسویه حساب ایجاد کنید، تنها اطلاعات شخصی شما را که در بالای فرم آمده چک کرده و در صورت صحیح بودن اطلاعات گزینه ذخیره و ارسال را که در پایین فرم آمده کلیک نمایید.  از این پس فقط می توانید فرم را مشاهده و تایید قسمت های مختلف را دنبال نمایید.

۲)     تهیه فرم تاییدیه علمی اساتید (فارسی – انگلیسی)

مراحل تهیه فرم تاییدیه علمی اساتید

الف) آماده کردن فرم توسط دانشجو طبق فرمت و راهنمایی های ارائه شده در زیر

ب) ارسال از طریق مکاتبات به کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشکده سرکار خانم خاتم اصل

(لطفا پس از تایید نگارشی سرکار خانم خاتم اصل، اقدام به امضای فرمها نمایید.)

ج) دریافت اصل امضای اساتید در نسخ ذکر شده (امضای الکترونیکی فقط جهت اساتیدی که مقیم خارج از کشور می باشند قابل قبول است)

نکته ۱: تاییدیه علمی اساتید می بایست قبلا توسط دانشجو با توجه به فرمتی که در بخش آیین نامه ها در سایت دانشکده آمده است در ۴ نسخه فارسی و ۴ نسخه انگلیسی تهیه شده و به امضای (اصل) اساتید رسیده باشد. (۴ نسخه امضای اساتید جهت دانشجویانی است که ۱ استاد راهنما دارند و دانشجویانی که ۲ استاد راهنما دارند می بایست یک نسخه بیشتر تهیه نمایند.)

به علت اینکه صحت موارد ذکر شده در فرم تاییدیه علمی فارسی و انگلیسی اساتید (صفحه امضای اساتید که در ابتدا و انتهای پایان نامه قرار می گیرد) از اهمیت بالایی برخوردار است، می بایست دقیقا با الگویی که در آیین نامه دانشگاه ارائه گردیده است مطابقت کامل داشته باشد و هر گونه عدم تطابقی منجر به عدم پذیرش فرم مذکور می گردد.

قسمت های ابتدایی فرم طبق الگوی ارایه شده از لحاظ نوع فونت و سایز و …می بایست تنظیم گردد.

در قسمت ارزیابی کمیته (بخش امضاها) در صفحه فارسی لازم است نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

نکته ۱: عبارتی که کنار امضای استاد درج می گردد به ترتیب شامل بخش های زیر است:

دکتر+ نام و نام خانوادگی استاد+ مرتبه علمی + بخش+ نام دانشگاه (نام دانشگاه فقط برای اساتیدی که عضو هیات علمی دانشگاه شیراز نیستند ذکر شود(+ (استاد راهنما)+(رئیس کمیته)

دکتر+ نام و نام خانوادگی استاد+ مرتبه علمی + بخش+ نام دانشگاه (نام دانشگاه فقط برای اساتیدی که عضو هیات علمی دانشگاه شیراز نیستند ذکر شود(+ (استاد مشاور)

دکتر+ نام و نام خانوادگی استاد+ مرتبه علمی + بخش+ نام دانشگاه (نام دانشگاه فقط برای اساتیدی که عضو هیات علمی دانشگاه شیراز نیستند ذکر شود(+ (استاد داور)

نکته۲: بعد از عنوان کامل استاد راهنما عبارت (رئیس کمیته) درج گردد. براساس نامه شماره۱/۲۳۴۱۶ مورخ۸۹/۱۱/۲۷  دانشگاه شیرازدر صورت داشتن ۲ استاد راهنما علاوه براینکه  نام استادی که عضو هیات علمی دانشگاه شیراز می باشد در ابتدا قرار می گیرد فقط کنار نام ایشان عنوان "رئیس کمیته" درج گردد.

نکته ۳: قطعا نسبت به مرتبه علمی و رشته دکتری استاد اطمینان کامل حاصل نمایید و به موارد مندرج در سایت دانشگاه اکتفا ننمایید.

نمونه فرم فارسی تاییدیه علمی اساتید(فناوری اطلاعات)

نمونه فرم فارسی تاییدیه علمی اساتید (حقوق)

نمونه فرم فارسی تاییدیه علمی اساتید (کنترل)

در قسمت ارزیابی کمیته اساتید راهنما مشاور یا داور(بخش امضاها) در صفحه انگلیسی لازم است نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

note

نمونه فرم انگلیسی تاییدیه علمی اساتید(فناوری اطلاعات)

نمونه فرم انگلیسی تاییدیه علمی اساتید (حقوق)

نمونه فرم انگلیسی تاییدیه علمی اساتید (کنترل)

لطفا به نگارش عبارات با حروف بزرگ یا حروف کوچک در صفحات نمونه انگلیسی دقت فرمایید و بزرگی و کوچکی حروف دقیقا مطابق نمونه تنظیم گردد.

دقت نمایید که در صفحه فارسی بعد از مرتبه ی علمی استاد نام بخش ذکر می گردد. اما در صفحه ی انگلیسی بعد از مرتبه علمی استاد عنوان رشته ی دکتری اساتید ذکر می شود.

اطلاعات رشته استاد و درجه ی علمی می بایست از خود اساتید دریافت گردد و اصلا به موارد مندرج در سایت دانشگاه اکتفا نکنید

به عبارات زیر جهت درج درجه علمی اساتید دقت کنید.

استاد  .PROF

دانشیار .ASSOCIATE PROF

استادیار .ASSISTANT PROF

مربی INSTRUCTOR

نکته ۳:دانشجویان رشته فناوری اطلاعات و کنترل می بایست قبل از نام مربی به جای Ph.D., از عبارت M.Sc. و دانشجویان رشته حقوق به جای Ph.D., از عبارتM.A.  استفاده نمایید. دقت نمایید که اشتباهاً کلمه دکتر برای مربی در صفحه فارسی ذکر نمی گردد.

نکته مهم: دانشجویان ورودی ۸۶ به بعد می بایست پایان نامه خود را بر اساس آیین نامه سال ۸۶ مندرج در سایت دانشگاه شیراز تنظیم نمایند.

۳)     ارائه کارت دانشجویی

دانشجو می بایست کارت دانشجویی خود را به کارشناس آموزش مربوطه تحویل و پس از اینکه کارشناس تیک تایید کارت را در فرم تسویه حساب فعال نمود کارت را به تحصیلات تکمیلی دانشکده تحویل دهد.

دانشجویانی که کارت دانشجویی برای آنها صادر نشده است می توانند با مراجعه به امور دانشجویی دانشگاه نسبت به دریافت کارت اقدام نمایند.

دانشجویانی که کارت دانشجویی آنها مفقود شده است می بایست مبلغ ۱۵۰۰۰۰ریال به شماره حساب ۳۳۸۳۱۴۳۲۳۶ بانک ملت به نام دانشگاه شیراز واریز نموده و فیش بانکی خود را جهت دریافت کارت المثنی به واحد صدور کارت تحویل داده و کارت المثنی تحویل بگیرند.

۴) واریز مبلغ ۱۰۰۰۰۰ ریال به صورت  الکترونیکی  

به اطلاع می رساند پیرو نامه شماره ۳۰۸۸۸/۱۰ مورخ ۱۶/۱۰/۸۸ دانشجویان محترم می بایست مبلغ ۱۰۰۰۰۰ ریال جهت انجام امور فارغ التحصیلی به حساب دانشگاه شیراز به شماره حساب جام ۷۱/ ۶۷۴۰۹۲۳۵ قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملت واریز نمایند.

جهت پرداخت الکترونیکی از طریق سیستم sees پایان نامه را نتخاب کرده و سپس روی عنوان رساله کلیک نمایید و در پایین صفحه ای که برای شما باز می شود از قسمت پرداخت اینترنتی هزینه فارغ التحصیلی نسبت به پرداخت اینترنتی اقدام کنید. 

۵) تحویل صفحات فارسی و انگلیسی تاییدیه علمی اساتید

دانشجویان محترم پس از تهیه صفحات فارسی و انگلیسی مطابق دستورالعملی که در بالا آمد می بایست فرمهای امضا شده را همراه بابقیه موارد بالا به دانشکده تحویل دهد.

تذکر بسیار مهم:  ارسال گزارش فارغ تحصیلی توسط تحصیلات تکمیلی دانشکده پس از دریافت بند ۱ تا ۶ که در بالا آمده  به تحصیلات تکمیلی دانشگاه صورت می پذیرد. همه مواردی که در بالا ذکر شده می بایست باهم و توسط خود دانشجو به دانشکده تحویل داده شود بنابراین از ارسال مدارک به صورت پستی و یا مجزا جددا خودداری نمایید.(مربوط به دانشجویانی است که قبل از ۱/۲/۹۲ دفاع کرده اند)

تذکر: دانشجویان محترم دقت فرمایند که پس از برگزاری جلسه دفاع امور اداری ثبت نمره و تهیه گزارش فارغ التحصیلی آغاز می شود که زمان بر می باشد بنابراین یک هفته پس از اینکه نمره قبول شده را در کارنامه مشاهده نمودید با دانشکده تماس گرفته و بعد از اطمینان از آماده بودن گزارش فارغ التحصیلی جهت انجام امور فارغ التحصیلی به دانشکده مراجعه نمایید. .(مربوط به دانشجویانی است که قبل از ۱/۲/۹۲ دفاع کرده اند)

مرحله دوم

پس از انجام کامل مرحله اول کار مرحله دوم آغاز می شود که به شرح زیر است:

۱-      دانشجو به دانشکده مراجعه نموده مدارک را که در بالا آمده به دانشکده تحویل می دهد.

۲-      گزارش فارغ التحصیلی خود را از دانشکده تحویل می گیرد.

۳-      گزارش را همراه با مدارکی که در زیر (مرحله سوم) آمده به تحصیلات تکمیلی دانشگاه تحویل می دهد.

مرحله سوم

انجام امور فارغ التحصیلی در تحصیلات تکمیلی دانشگاه

پس از انجام مراحل مذکور و در دست داشتن گزارش فارغ التحصیلی ، جهت انجام مراحل فارغ التحصیلی شخصاً به جناب آقای نوشادی(۰۷۱-۳۶۱۳۴۷۹۶) مسئول امور پایان نامه ها در تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز مراجعه فرمایید.

ضمنا از تاریخ ۱/۶/۸۹ جهت دانشجویانی که یک استاد راهنما دارند تهیه ۴ نسخه از پایان نامه و ۳ حلقه لوح فشرده و دانشجویانی که ۲ استاد راهنما دارند تهیه ۵ نسخه از پایان نامه و ۳ حلقه لوح فشرده و ارسال آن به تحصیلات تکمیلی دانشگاه لازم است.

دانشجویان محترم دقت نمایند تا مراحل فارغ التحصیلی را در دانشکده به اتمام نرسانند نمی بایست به تحصیلات تکمیلی دانشگاه مراجعه نمایند.

جهت مراجعه به تحصیلات تکمیلی دانشگاه و انجام امور فارغ التحصیلی مدارک زیر لازم است:

۱-      پوشه حاوی گزارش فارغ التحصیلی که از دانشکده دریافت می نمایید.

۲-     یک نسخه پرینت از پایان نامه بدون صحافی (لطفا دقت کنید که بعد از تایید و دریافت مجوز از تحصیلات تکمیلی دانشگاه می توانید پایان نامه را صحافی کنید.)

جهت اطلاع از نحوه تهیه چکیده فارسی و انگلیسی به سایت دانشگاه شیراز ، قسمت معاونت آموزشی، بخش مدیریت تحصیلات تکمیلی مراجعه و بر روی قسمت پایان نامه ها کلیک نمایید.

راهنمای تهیه چکیده

نمونه چکیده فارسی

نمونه چکیده انگلیسی

ج) فایل مربوط به فرم ها . (علاوه بر قرار دادن فرمهای مذکور در لوح فشرده یک نسخه پرینت از فرمها جهت ارائه به تحصیلات تکمیلی الزامی است.)

فرم شماره ۸

کتابخانه منطقه ای علوم وتکنولوژی شیراز

مرکزاطلاعات ومدارک علمی

فرم اطلاعات فارغ التحصیلان دانشگاه شیراز

 

د) دریافت کد رهگیری از سایت irandoc و ارائه پرینت کد رهگیری به دانشگاه (نحوه ثبت پایان نامه در سایت irandoc در اطلاعیه فارغ التحصیلی آمده است.)

لطفا دقت نمایید که پس از تحویل کامل مدارک بالا به دانشگاه و دریافت مجوز از کارشناس تحصیلات تکمیل دانشگاه جهت صحافی نمودن، می توانید اقدام به صحافی پایان نامه نمایید.

دانشجویان محترم لطفا به نکاتی که در زیر آمده دقت نمایید:

ه) عناوین فارسی و لاتین رشته / دانشکده

پیرو مذاکرات به عمل آمده درشورای علمی گروه مهندسی فناوری اطلاعات در خصوص عنوان لاتین و فارسی رشته و دانشکده و درج آن در پایان نامه موارد زیر را به اطلاع میرساند:

عنوان لاتین و فارسی رشته:

INFORMATION TECHNOLOGY ENGINEERING (E- COMMERCE)

مهندسی فناوری اطلاعات(تجارت الکترونیکی)

INFORMATION TECHNOLOGY ENGINEERING (MANAGEMENT OF INFORMATION SYSTEMS)

مهندسی فناوری اطلاعات(مدیریت سیستمهای اطلاعاتی)

INFORMATION TECHNOLOGY ENGINEERING (SOFTWARE DESIGN AND DEVELOPMENT)

مهندسی فناوری اطلاعات(طراحی و تولید نرم افزار)

CONTROL ENGINEERING

مهندسی برق- کنترل

CRIMINAL LAW & CRIMINOLOGY

حقوق جزا و جرم شناسی

AUTOMATION AND INSTRUMENTATION ENGINEERING OIL INDUSTRIES

ابزار دقیق و اتوماسیون در صنایع نفت

عنوان لاتین و فارسی دانشکده:

Faculty of e-Learning

دانشکده آموزشهای الکترونیکی

جهت مطالعه دقیق تر، فرمهای پیوست مربوط به صفحه روی جلد پایان نامه با  رعایت موارد مذکور آورده شده است.

نمونه روی جلد فارسی

نمونه روی جلد انگلیسی

توجه: مهلت اصلاحات پایان نامه پس از زمان دفاع

با توجه به اینکه مراجعه برخی از دانشجویان، جهت انجام اصلاحات پایان نامه و پیگیری امور فارغ التحصیلی پس از دفاع از پایان نامه با تأخیرطولانی مدت می باشد، این موضوع در شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه مورخ ۳۰/۱۰/۸۶بررسی و زمان لازم جهت پیگیری این امور توسط دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد به شرح زیر مصوب گردید

۱-پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری که طبق نظر کمیته پایان نامه نیاز به اصلاحات فنی ندارد می بایست به همراه مدارک فارغ التحصیلی، از تاریخ دفاع حداکثر ظرف مدت یک ماه به تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارسال گردد.

۲-چنانچه پایان نامه دانشجوی کارشناسی ارشد طبق نظر کمیته پایان نامه نیاز به اصلاحات ندارد، بسته به زمان پیشنهادی کمیته پایان نامه، می بایست ظرف مدت مشخص شده اصلاحات مورد نظر کمیته را به انجام رساند و حداکثر یک ماه پس از مهلت اجرای اصلاحات، جهت انجام امور فارغ التحصیلی اقدام نماید.

تذکر: عواقب عدم پیگیری به موقع موارد فوق متوجه دانشجو خواهد بود.

با آرزوی موفقیت روزافزون

مدیریت آموزش و تحصیلات تکمیلی

 دانشکده آموزشهای الکترونیکی

مراحل فارغ التحصیلی ویژه دانشجویانی که بعد از 1392/01/01 دفاع کردند

باسمه تعالی

اطلاعیه فارغ التحصیلی ویژه دانشجویانی که بعد از تاریخ ۱/۱/۹۲ دفاع کرده اند:

به اطلاع دانشجویان محترم که از تاریخ ۱/۱/۹۲ به بعد دفاع کرده اند می رساند که مراحل بعد از دفاع به شرح زیر می باشد و دانشجو می بایست امور مربوط به فارغ التحصیلی را دقیقا مطابق زیر پیگیری نماید.

۱- فعال کردن فرم تسویه حساب الکترونیکی برای اطلاع از چگونگی فعال سازی فرم مذکور کلیک نمایید.

۲- ورود نمره در سیستم توسط نماینده تحصیلات تکمیلی بعد از دفاع و ارسال به مرحله بعد

۳- تایید نمره میانگین توسط استاد راهنما در سیستم و ارسال به مرحله بعد

۴- تایید گزارش نهایی و درج مرتبه رساله توسط کارشناس تحصیلات تکمیلی در دانشگاه

۵- بازگشت سیستم به دانشجو که در این مرحله دانشجو می بایست امور زیر را انجام دهد:

الف) ابتدا پایان نامه را دقیقا مطابق فرمت دانشگاه تنظیم. آخرین نسخه نهایی پایان نامه (word- pdf)، پاور پوینت، چکیده(فارسی – انگلیسی)، صفحه امضای اساتید (فارسی – انگلیسی) در سیستمsess را در سیستم آپلود نمایید و جهت تایید استاد ارسال نمایید.

تذکر مهم: در هنگام بارگزاری فایلهای پایان نامه به نکات زیر توجه فرمایید:

– فایل مربوط به صفحه امضا پایان نامه با فرمت pdf یا jpg ذخیره و بارگزاری شود.

– همه ی فایلها با حروف انگلیسی نام گذاری شود مثلا thesis.pdf یا abstract.pdf و از نامگذاری فایل ها با حروف فارسی که اغلب بصورت علامت سوال ؟؟؟ دیده میشود جدا خودداری گردد.

– فایل word چکیده فارسی و انگلیسی را در قالب یک فایل zip با عنوان abstract-fa-en-doc در قسمت چکیده فارسی آپلود کنید.

– فایل pdf چکیده فارسی و انگلیسی را در قالب یک فایل zip با عنوان abstract-fa-en-pdf در قسمت چکیده انگلیسی آپلود کنید.

– در صورتی که مقاله فقط پذیرش دارد لازم است علاوه بر نسخه نهایی مقاله، نامه رسمی پذیرش آن نیز در فایل جدا گانه ای بارگزاری شود.

– همه مقالات مستخرج از پایان نامه بصورت کامل بارگزاری شود و از بارگزاری تنها صفحه اول مقاله، خودداری شود.

لازم به ذکر است در صورت عدم رعایت هریک از نکات مذکور فرایند پایان نامه و سمینارویژه جهت اصلاح به دانشجویان محترم بازگردانده خواهد شد.

ج) ثبت پایان نامه در سایت Iran doc و دریافت کد رهگیری (برای اطلاع از چگونگی ثبت پایان نامه در سایت iran docکلیک نمایید.)

د) ثبت کد رهگیری در سیستم sess

ه) نحوه پرداخت هزینه فارغ التحصیلی

دانشجویان محترم جهت پرداخت هزینه فارغ التحصیلی وارد سیستم  sess شده و از قسمت پایان نامه وارد قسمت رساله شوید سپس در پایین صفحه رساله از قسمت پرداخت اینترنتی هزینه فارغ التحصیلی نسبت به پرداخت اقدام نمایید.

نکته: دقت فرمایید که جهت پرداخت می بایست شناسه پرداخت را وارد نمایید در غیر اینصورت پرداخت شما با موفقیت در سیستم ثبت نخواهد شد.

شناسه پرداخت در خط قرمز بالای صفحه ورودی اتوماسیون آموزشی دکر شده است.

ی) ارسال به مرحله بررسی نسخه نهایی رساله توسط استاد راهنما

۶- دانشجویان می بایست یک نسخه پایان نامه را پس از کسب مجوز صحافی از تحصیلات تکمیلی دانشگاه، صحافی کرده و به کتابخانه مرکزی تحویل داده شود.

  • می بایست از ابتدا تا انتهای پایان نامه در یک فایل پیوسته word , pdf ارائه گردد و تاییدیه علمی اساتید، (فارسی و لاتین) امضا شده در جای تعیین شده در همان فایل word , pdf اسکن گردد.
    همچنین تاییدیه علمی اساتید می بایست قبلا توسط دانشجو با توجه به فرمتی که در سایت دانشگاه شیراز- معاون آموزشی – مدیریت تحصیلات تکمیلی- پایان نامه ها (http://shirazu.ac.ir/fa/node/983) آمده است به تعداد لازم که در زیر آمده است تهیه شده و به امضای (اصل) اساتید رسیده باشد. (یک نسخه امضای فارسی و یک نسخه امضای انگلیسی تهیه نمایند.)

۷- ویرایش اطلاعات پایان نامه-تایید فایل نهایی توسط استاد راهنما و ارجاع به مرحله بعد

۸- بررسی شیوه تدوین فایل رساله در دانشکده توسط کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشکده ارسال به مرحله تایید نسخه نهایی فایل رساله در دانشکده

۹- تایید نسخه نهایی فایل رساله در دانشکده و ارسال به مرحله تایید نهایی فایل رساله درتحصیلات تکمیلی دانشگاه

۱۰- تایید نهایی فایل رساله درتحصیلات تکمیلی دانشگاه -صدور مجوز صحافی و ارسال به مرحله تایید صورت جلسه دفاع توسط اساتید مشاور نکاتی راجع به صحافی پایان نامه

۱۱- تایید صورت جلسه دفاع توسط اساتید مشاور و ارسال به مرحله بررسی وضعیت فارغ التحصیلی دانشجو در بخش

۱۲- بررسی وضعیت فارغ التحصیلی دانشجو در بخش و ارسال به مرحله «بررسی وضعیت فارغ التحصیلی دانشجو در بخش»، در این مرحله کاربر کارشناس آموزشی است. (تائید این مرحله بعد از اتمامِ درخواست تسویه حساب و پرداخت هزینه فارغ التحصیلی انجام میشود)

۱۳- بررسی وضعیت فارغ التحصیلی دانشجو در بخش، در این مرحله کاربر رئیس بخش است.

۱۴- دریافت نسخه صحافی شده توسط کارشناس کتابخانه میرزای شیرازی و ارسال به مرحله دریافت نسخه های صحافی شده/تایید فارغ التحصیلی دردانشکده

۱۵- بررسی گزارش نهایی فارغ التحصیلی توسط کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشگاه و ارسال به مرحله پرداخت اینترنتی هزینه فارغ التحصیلی و جریمه دیرکرد

۱۶- پرداخت اینترنتی هزینه فارغ التحصیلی و جریمه دیرکردتوسط دانشجو و ارسال به مرحله بررسی گزارش نهایی فارغ التحصیلی توسط کارشناس و ارسال به مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه

۱۷- بررسی گزارش نهایی فارغ التحصیلی توسط کارشناس و ارسال به مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه

۱۸- تایید گزارش نهایی وصدور مجوز فارغ التحصیلی توسط مدیرتحصیلات تکمیلی دانشگاه و ارسال به مرحله انجام امور فارغ التحصیلی- مرحله بررسی مدارک و سوابق دانشجو در اداره آموزش دانشگاه

۱۹- انجام امور فارغ التحصیلی- مرحله بررسی مدارک و سوابق دانشجو در اداره آموزش-واحد ثبت نام و ارسال به مرحله انجام امور فارغ التحصیلی- مرحله بررسی واحدهای گذرانده و سوابق تحصیلی دانشجو

۲۰- انجام امور فارغ التحصیلی- مرحله بررسی واحدهای گذرانده و سوابق تحصیلی دانشجو در اداره آموزش-واحدریز نمرات و ارسال به مرحله انجام امور فارغ التحصیلی- مرحله تهیه خلاصه پرونده فارغ التحصیلی در اداره آموزش واحد فارغ التحصیلی

نکته: دانشجویان لطفا دقت داشته باشند که بعد از اینکه سیستم  در قسمت وضعیت،مرحله پایان یافته را نشان داد با مراجعه به سایت دانشگاه شیراز در قسمت امور دانش آموختگان، اطلاعیه مربوط به صدور مدرک را مطالعه نموده و نسبت به ارسال مدارک از طریق پست برای اداره آموزش دانشگاه  شیراز اقدام نمایید تا پس از تایید مدارک، مدرک برای دانشجو پست گردد. (امور دریافت مدرک فقط از طریق پست انجام می شود.)

نکته :دانشجویان محترم پس از طی مراحل بالا جهت دریافت مدرک می توانند به اینجا مراجعه کنند.

***************************

دانشجویان محترم لطفا به نکاتی که در زیر آمده دقت نمایید:

دانشجو می بایست کارت دانشجویی خود را بعد از فعال کردن فرم تسویه حساب الکترونیکی به کارشناس آموزش مربوطه در دانشکده تحویل تا کارشناس تیک تایید کارت را زده و سیستم را به مرحله بعد ارسال نماید.

دانشجویانی که کارتشان مفقود شده می بایست به واحد صدور کارت در ساختمان امور دانشجویی مراجعه نمایند.

****************************

عناوین فارسی و لاتین رشته / دانشکده

پیرو مذاکرات به عمل آمده درشورای علمی گروه مهندسی فناوری اطلاعات در خصوص عنوان لاتین و فارسی رشته و دانشکده و درج آن در پایان نامه موارد زیر را به اطلاع میرساند:

عنوان لاتین و فارسی رشته:

INFORMATION TECHNOLOGY ENGINEERING (E- COMMERCE)

مهندسی فناوری اطلاعات(تجارت الکترونیکی)

INFORMATION TECHNOLOGY ENGINEERING (MANAGEMENT OF INFORMATION SYSTEMS)

مهندسی فناوری اطلاعات(مدیریت سیستمهای اطلاعاتی)

INFORMATION TECHNOLOGY ENGINEERING (SOFTWARE DESIGN AND DEVELOPMENT)

مهندسی فناوری اطلاعات(طراحی و تولید نرم افزار)

CONTROL ENGINEERING

مهندسی برق- کنترل

CRIMINAL LAW & CRIMINOLOGY

حقوق جزا و جرم شناسی

INSTRUMENTATION AND AUTOMATION ENGINEERING IN OIL INDUSTRIES

مهندسی ابزار دقیق و اتوماسیون صنایع نفت

عنوان لاتین و فارسی دانشکده:

SCHOOL OF E-LEARNING

دانشکده آموزشهای الکترونیکی

مهلت انجام امور فارغ التحصیلی دانشجویان، ۹۰ روز می باشد و پس از این مهلت، شامل پرداخت جریمه دیر کرد خواهید شد.

  

با آرزوی موفقیت روزافزون

مدیریت آموزش و تحصیلات تکمیلی

دانشکده آموزشهای الکترونیکی