نحوه درخواست زمان ارائه سمینار ویژه و امور مربوط به ارائه سمینار
جهت تعیین زمان ارائه درس سمینار ویژه، می بایست تاریخهای اعلام شده را به روش زیرمشاهده نمایید و سپس از طریق سیستم اتوماسیون آموزشی (sess) به روش زیر اقدام به انتخاب زمان ارائه سمینار نمایید.
- با آی دی و پسوورد دانشجویی وارد سیستم شوید.
- در قسمت سمت راست صفحه روی سمینار ویژه کلیک نمایید تا وارد صفحه اصلی سمینار شوید.
- از قسمت بالایی سمت راست صفحه فرایند زمانبندی ارائه را کلیک نمایید.
- سپس روی علامت + که در قسمت سمت چپ صفحه قرار دارد کلیک کنید به این ترتیب زمانهای مربوط به ارائه برای شما باز خواهد شد . در این قسمت شما زمانهای پیشنهادی را تیک زده و برای اساتید ارسال می کنید (هر دانشجو ۵ زمان را می تواند پیشنهاد دهد.) تا اساتید تاریخهایی را که می توانند برای شرکت در جلسه شما اختصاص دهند را مشخص کنند. بعد از مشخص شدن تاریخ و ساعت توسط اساتید، سیستم تاریخ مشترک را تایید نهایی می کند. بنابراین سمینار شما در تاریخ و ساعتی که نهایتا تایید شده برگزار می گردد.
نکته۱: دانشجویان محترم توجه داشته باشند که زمانهای انتخابی را باید به موقع برای اساتید ارسال نمایید تا فرصت تایید در سیستم را داشته باشند.(ممکن است تایید تاریخهای ارسالی دانشجو توسط استاد زمان بر باشد بنابراین اگر قصد ارائه دارید می بایست به موقع سیستم را فعال نمایید.)
تذکر۱: هر دانشجو می تواند ۵ تاریخ و ساعت را به صورت پیشنهادی برای اساتید ارسال کند و اساتید بر طبق برنامه خود موافقت خود را اعلام می کنند.
- پس از تایید نهایی تاریخ توسط استاد (در این مرحله سیستم باید عبارت تایید شده را نشان دهد.)، تاریخ و ساعت در قسمت سمینار توسط سیستم درج می گردد. لططفا دقت نمایید که تغییر تاریخ و ساعتی که توسط استاد تایید شده و توسط سیستم در قسمت سمینار درج گردیده به هیچ عنوان قابل تغییر نیست.
- در مرحله بعد دانشجو موظف است پس از تایید فایل سمینار در سیستم همانند جو (استفاده از سیستم همانند جو در اتوماسیون آموزشی آمده است.) حداکثر تا 5 روز قبل از تاریخ ارائه فایلهای سمینار را در سیستم آپلود نموده و سیستم را قطعا به مرحله بعد (ارسال به استاد راهنما) ارسال نماید در غیر اینصورت سیستم بسته خواهد شد و به دانشجو اجازه ارائه در روز مورد نظر را نخواهد داد.
تذکر مهم: بنابراین دقت فرمایید که برگزاری ارائه، منوط به آپلود فایلها درج مکان دفاع و ارسال آنها به مرحله بعد، در سیستم اتوماسیون دانشجو یعنی همانجایی که قبلا تکمیل اولیه را انجام داده اید، می باشد. در غیر این صورت سیستم به صورت خودکار بسته می شود و به شما اجازه ارائه در روز تعیین شده را نمی دهد.
مکان ارائه سمینار: دانشجویانی که قصد ارائه در دفتر تهران را دارند می بایست کلاس مجازی را از لیست کشویی مربوطه انتخاب نمایند و دانشجویانی که در دانشکده شیراز ارائه دارند یکی از کلاسهای ویدئو کنفرانس را انتخاب نمایند.
متذکر می شود که دانشجویانی که استاد ناظر آنها مشخص است باید همچنان به صورت دستی از استاد ناظر تاییدیه تاریخ ارائه را گرفته و برای دانشکده ارسال نمایند.(تحویل فرم تایید استاد ناظر باید یک هفته قبل از دفاع انجام شود، در صورت عدم دریافت نامه های مذکور در مهلت مقرر زمان شما حذف می گردد. (ارسال از طریق فکس – ایمیل و یا حضوری بلامانع است.)
دانشجویان محترم می بایست نام استاد ناظر را از کارشناس آموزش مربوطه دریافت نمایند.
لازم به ذکر است دانشجو زمانی می تواند سمینار ویژه خود را ارائه کند که تمام مراحل در سیستم اتوماسیون آموزشی تمام شده باشد و سیستم عبارت منتظر برگزاری جلسه ارائه و ورود نمره را نشان دهد. بنابرین دانشجومی بایست بعد از ارسال سیستم به مرحله بعد مدام سیستم را چک کرده و پیگیری نماید تا کاربران مختلف سیستم را به مرحله بعد ارسال کنند.
متذکر می گردد که مهلت مشخص شده به هیچ عنوان قابل تمدید نمی باشد.
دانشجویان محترم می بایست ۱۵روز قبل از ارائه نسبت به تسویه حساب با دانشکده اقدام نمایند و همچنین دانشجویانی که مشکل سنوات، انتخاب واحد، زبان و شهریه دارند مجوز انتخاب زمان ارائه را نداشته و قبلا می بایست موارد آموزشی فوق را با کارشناس آموزشی کنترل نمایند.
نکته ۲: هماهنگی با واحد انفورماتیک دانشکده و در صورت برگزاری جلسه ارائه درس سمینار ویژه در تهران هماهنگی با نمایندگی دانشکده در تهران (دانشجویانی مجاز به ارائه در دفتر تهران می باشند که با استاد درس سمینار ویژه در این خصوص هماهنگی کرده باشند.)
واحد انفورماتیک دانشکده:۰۷۱۳۶۱۳4059
دفتر تهران:۰۲۱۸۸۸۶۴۵۲۹
نکته ۳: دانشجویانی که قصد برگزاری جلسه ارائه درس سمینار ویژه را در نمایندگی تهران دارند، حتماً می بایست چند روز قبل از برگزاری جلسه، دانشکده و نمایندگی تهران را در جریان قرار دهند. (هر گونه مشکلی از طریق مکاتبات قابل بررسی است.)
دانشجویانی که استاد ناظرشان مشخص است جهت تحویل نسخه سمینار به اساتید می بایست شخصا با استاد مربوطه هماهنگ کنند.
دانشجویان فناوری اطلاعات که استاد ناظرشان مشخص نیست می بایست یک نسخه از گزارش سمینار را حتما در جلسه ارائه برای استاد ناظر همراه داشته باشند.
دانشجویانی که متقاضی ارائه در دفتر تهران هستند بایستی یک نسخه از گزارش نهایی سمینار را پرینت گرفته و حداکثر تا ده روز قبل از ارائه به دانشکده پست نمایند و از دریافت گزارش توسط واحد تحصیلات تکمیلی دانشکده اطمینان حاصل نمایند.
نکته ۴: جلسه ارائه سمینار ویژه می بایست با حضور استاد درس و استاد ناظر برگزار گردد. (در صورت عدم حضوریکی از اساتید درس یا ناظر جلسه ارائه سمینار لغو خواهد شد.)
نکته ۵: بنا به ابلاغیه معاونت محترم آموزشی دانشگاه جهت حفظ هر چه بیشتر اعتبار علمی جلسات ارائه درس سمینار ویژه اجرای نکات زیر الزامی می باشد:
الف- به منظور حفظ نظم پذیرایی، ساده و حتماً در پایان جلسات ارائه درس باشد.
ب- از حضور افراد غیر دانشگاهی که پوشش آنها مغایر با اصول اسلامی باشد معذوریم. ضمناً حضور افراد زیر ۱۲ سال تحت هر شرایطی ممنوع می باشد.
ج- هرگونه فیلم برداری و عکس برداری از جلسات ارائه درس سمینار ممنوع می باشد و فقط در موارد خاص با اجازه و هماهنگی قبلی دانشکده و تنها در پایان جلسه صورت می گیرد.
نکته۶: لطفاً موارد زیررا جهت برگزاری جلسه به خاطر داشته باشید:
الف: زمانی که جهت ارائه درس سمینار ویژه و ارایه دانشجو در نظر گرفته شده ۲۰ دقیقه و جهت سوال و جواب حاضرین ۵ دقیقه می باشد. لطفاً برنامه خود را طوری تنظیم نمایید که ارایه و… از زمان مقرر فراتر نرود.
ب: مجری و برگزار کننده جلسه ارائه در واقع خود دانشجو می باشد. این مساله به خصوص در مورد دانشجویانی که قصد برگزاری جلسه ارائه درس سمینار ویژه را در نمایندگی تهران دارند، مصداق پیدا می کند. جلسه با تلاوت قرآن آغاز و با معرفی و توضیحات استاد درس در خصوص دانشجو و درس سمینار ویژه ادامه می یابد. سپس ارائه توسط دانشجو و سوال و جواب حاضرین و نهایتاً مشورت گروه جهت اختصاص نمره و نهایتاً با اعلام نمره ، جلسه خاتمه خواهد یافت.
ج: دانشجویانی که نرم افزار یا امکانات خاصی جهت برگزاری ارائه لازم دارند می بایست ۲۴ ساعت قبل از برگزاری جلسه با واحد انفورماتیک یا دفتر تهران هماهنگی های لازم را انجام دهند.
د: دانشجویانی که اساتیدشان قصد برگزاری جلسه را به صورت ویدئو کنفرانس دارند حتما می بایست با دانشکده هماهنگ کنند و قبل از دفاع واحد انفورماتیک دانشکده را در جریان بگذارند.
نکته ۷: در زمان نمره دهی در جلسه ارائه درس سمینار ویژه ، استاد درس با ضریب ۲ و استاد ناظر با ضریب ۱ در فرم مربوطه نمره را ثبت می نمایند.
نکته ۸:ارائه سمینار قطعا می بایست در نیمسال آخر انجام گیرد و دانشجویانی که نمره زبان معافی پذیرفته شده نداشته باشند امکان ارائه نخواند داشت همچنین دانشجویان می بایست قبل از انتخاب زمان ارائه سمینار تمام دروس خود را گذرانده و نمره قبولی در کارنامه ثبت نهایی شده باشد.
توصیه می شود بعد از اتمام ارائه، قبل از انجام هر گونه امور اداری حتماً جهت کسب اطلاع از روند فارغ التحصیلی اطلاعیه مربوط را در سایت دانشکده، قسمت تحصیلات تکمیلی مطالعه نمایید.
با توجه به همه موارد فوق و اتوماسیونی شدن سمینار ویژه خواهشمند است در موقع مقرر و دقیقاً طبق روال اقدام نمایید تا همکاران تحصیلات تکمیلی دانشکده شرمنده درخواستهای خارج از موقع شما دانشجوی عزیر نشوند!
در صورت عدم انتخاب زمان ارائه و یا تأخیر در ارسال فرمهای مذکور در تاریخهای معین شده دانشکده هیچ گونه مسئولیتی نسبت به عدم برگزاری جلسه ارائه سمینار را ندارد.توصیه می شود بعد از اتمام ارائه، قبل از انجام هر گونه امور اداری حتماً جهت کسب اطلاع از روند فارغ التحصیلی اطلاعیه مربوط را در سایت دانشکده، قسمت تحصیلات تکمیلی مطالعه نمایید.
با آرزوی موفقیت روز افزون
مدیریت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشکده آموزشهای الکترونیکی
دانشگاه شیراز