مراحل فارغ التحصیلی آموزش‌محور

باسمه تعالی

با سلام واحترام

به اطلاع دانشجویان آموزش محور مقطع کارشناسی ارشد که ارائه سمینار ویژه خود را با موفقیت به اتمام رسانیده اند می رساند جهت انجام امور فارغ التحصیلی به روش زیر عمل نمایند.

  • درج نمره سمینار توسط استاد راهنما در سیستم اتوماسیون آموزشی بعد از برگزاری دفاع
  • تایید نمره میانگین توسط استاد داور و ارسال به مرحله بررسی وضعیت فارغ التحصیلی دانشجو در بخش
  • اپلود نسخه نهایی سمینار توسط دانشجو (در این مرحله دانشجو می بایست آخرین نسخه سمینار خود را با فرمت نهایی که در سایت دانشکده قرار داده شده را در سیستم آپلود کند سپس سیستم را جهت تایید استاد راهنما به مرحله بعد ارسال نماید.
  • تذکر: لطفا در هنگام بارگزاری فایلهای سمینار ویژه به نکات زیر رعایت شود:
  • – همه ی فایلها با حروف انگلیسی نام گذاری شود مثلا thesis.pdf یا abstract.pdf و از نامگذاری فایل ها با حروف فارسی که اغلب بصورت علامت سوال ؟؟؟ دیده میشود جدا خودداری گردد.
  • – در صورتی که مقاله فقط پذیرش دارد لازم است علاوه بر نسخه نهایی مقاله، نامه رسمی پذیرش آن نیز در فایل جدا گانه ای بارگزاری شود.
  • – همه مقالات مستخرج از پایان نامه بصورت کامل بارگزاری شود و از بارگزاری تنها صفحه اول مقاله، خودداری شود.
  • لازم به ذکر است در صورت عدم رعایت هریک از نکات مذکور فرایند پایان نامه و سمینارویژه جهت اصلاح به دانشجویان محترم بازگردانده خواهد شد.

فرمت سمینار ویژه

راهنمای تنظیم سمینار ویژه

عناوین فارسی و لاتین رشته / دانشکده

پیرو مذاکرات به عمل آمده درشورای علمی گروه مهندسی فناوری اطلاعات در خصوص عنوان لاتین و فارسی رشته و دانشکده و درج آن در سمینار موارد زیر را به اطلاع میرساند:

عنوان لاتین و فارسی رشته:

INFORMATION TECHNOLOGY ENGINEERING (E- COMMERCE)

مهندسی فناوری اطلاعات(تجارت الکترونیکی)

INFORMATION TECHNOLOGY ENGINEERING (MANAGEMENT OF INFORMATION SYSTEMS)

مهندسی فناوری اطلاعات(مدیریت سیستمهای اطلاعاتی)

INFORMATION TECHNOLOGY ENGINEERING (SOFTWARE DESIGN AND DEVELOPMENT)

مهندسی فناوری اطلاعات(طراحی و تولید نرم افزار)

CONTROL ENGINEERING

مهندسی برق- کنترل

CRIMINAL LAW & CRIMINOLOGY

حقوق جزا و جرم شناسی

INSTRUMENTATION AND AUTOMATION ENGINEERING IN OIL INDUSTRIES

مهندسی ابزار دقیق و اتوماسیون صنایع نفت

عنوان لاتین و فارسی دانشکده:

SCHOOL OF E-LEARNING

دانشکده آموزشهای الکترونیکی

مهلت انجام امور فارغ التحصییلی دانشجویان، 90 روز می باشد و پس از این مهلت، شامل پرداخت جریمه دیر کرد خواهید شد.

  • تایید سمینار ویژه توسط استاد راهنما و ارسال به مرحله بعد
  • تایید سمینار ویژه توسط کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشکده و ارسال به مرحله بعد
  • تایید توسط معاون آموزشی دانشکده
  • بررسی وضعیت فارغ التحصیلی دانشجو در بخش و ارسال به مرحله بررسی وضعیت فارغ التحصیلی دانشجو در بخش کاربر این مرحله کارشناس آموزش بخش است.(تائید این مرحله بعد از اتمامِ درخواست تسویه حساب و تحویل کارت دانشجویی و سی دی {نکته۱} انجام میشود)
  • بررسی وضعیت فارغ التحصیلی دانشجو در بخش و ارسال به مرحله تایید فارغ التحصیلی دردانشکده در این مرحله کاربر رئیس بخش است.
  • تایید فارغ التحصیلی دردانشکده و ارسال به مرحله تایید فارغ التحصیلی دردانشگاه در این مرحله کاربر معاون آموزشی دانشکده است.
  • تایید فارغ التحصیلی دردانشگاه توسط کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشگاه و ارسال به مرحله تایید و صدورمجوز فارغ التحصیلی توسط مدیرتحصیلات تکمیلی دانشگاه
  • تایید و صدورمجوز فارغ التحصیلی توسط مدیرتحصیلات تکمیلی دانشگاه و ارسال به مرحله درخواست فارغ التحصیلی مرحله بررسی مدارک و سوابق دانشجو در اداره آموزش دانشگاه
  • بررسی درخواست فارغ التحصیلی دانشجو در اداره آموزش و ارسال به مرحله پایان یافته

نکته: دانشجویان لطفا دقت داشته باشند که بعد از اینکه سیستم  در قسمت وضعیت، مرحله پایان یافته را نشان داد با مراجعه به سایت دانشگاه شیراز در قسمت امور دانش آموختگان، اطلاعیه مربوط به صدور مدرک را مطالعه نموده و نسبت به ارسال مدارک از طریق پست برای اداره آموزش دانشگاه  شیراز اقدام نمایید تا پس از تایید مدارک، مدرک برای دانشجو پست گردد. (امور دریافت مدرک فقط از طریق پست انجام می شود.)

دانشجویان محترم لطفا به موارد زیر دقت نمایید:

۱) انجام تسویه حساب

نکته ۱:تسویه حساب می بایست به صورت الکترونیکی انجام پذیرد. به منظور کسب اطلاعات دقیق تر در این زمینه اطلاعیه مراحل ثبتِ درخواست تسویه حساب را در بخش اطلاعیه های تحصیلات تکمیلی، اطلاعیه مراحل فارغ التحصیلی به دقت مطالعه نمایید.

نکته ۲: فرم تسویه حساب را بلافاصله پس از کسب نمره قبولی در جلسه ارائه می توانید فعال کنید. فرم مذکور توسط شخص دانشجو می بایست فعال شود .

۲(ارائه کارت دانشجویی

دانشجو می بایست کارت دانشجویی خود را به کارشناس آموزش مربوطه تحویل دهد.

دانشجویانی که کارتشان مفقود شده می بایست به واحد صدور کارت در ساختمان امور دانشجویی مراجعه نمایند.

3( پرداخت هزینه فارغ التحصیلی

دانشجویان محترم جهت پرداخت هزینه فارغ التحصیلی وارد سیستم sess شده و از قسمت سمینارویژه وارد قسمت رساله شوید سپس در پایین صفحه رساله از قسمت پرداخت اینترنتی هزینه فارغ التحصیلی نسبت به پرداخت اقدام نمایید. (شناسه پرداخت در خط قرمز بالای صفحه ورودی اتوماسیون آموزشی دکر شده است.)

۲پیگیری امور فارغ تحصیلی در تحصیلات تکمیلی دانشگاه

پس از انجام مراحل مذکور گزارش فارغ التحصیلی به صورت سیستمی به تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارسال می شود و دانشجو می بایست ادمه کار را از کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیگیری نماید.

با آرزوی موفقیت روزافزون

مدیریت آموزش وتحصیلات تکمیلی

دانشکده آموزشهای الکترونیکی

به نام خدا

این درخواست جهت انجام امور فارغ التحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای می باشد.

شرایط ارسال درخواست

درخواست تسویه حساب ایجاد و به مرحله اتمام رسیده باشد.

شرح مراحل مختلف درخواست تسویه حساب

الف: با شناسه کاربری و رمز عبور دانشجویی تان وارد سیستم اتوماسیون آموزشی شوید.

ب: سمت راست – درقسمت فرآیندها – درخواست های دانشجویی کلیک کنید.

گام یک: ساخت

کاربر: دانشجو

دانشجو در این مرحله دلیل تسویه حساب خود را انتخاب و به مرحله بعد ارسال می نماید.

گام دو: بررسی تسویه حساب داخلی – دریافت کارت دانشجویی توسط کارشناس بخش

کاربر: کارشناس بخش

در این مرحله کارشناس بخش موارد فرم مرحله را بررسی و در صورت تحویل گرفتن کارت دانشجویی درخواست را به مرحله بعد ارسال می نماید.

گام سه: بررسی درخواست توسط کارشناس تسویه حساب کتابخانه خوارزمی

کاربر: کاشناس تسویه حساب کتابخانه خوارزمی

در این مرحله کارشناس تسویه حساب کتابخانه خوارزمی وضعیت دانشجو جهت تسویه حساب را بررسی و در صورت نیاز به مراجعه حضوری دانشجو گزینه مراجعه حضوری دانشجو الزامی است را انتخاب و دکمه تایید اولیه فرم را جهت اطلاع رسانی به دانشجو انتخاب می کند، در غیر اینصورت درخواست را به مرحله بعد ارسال می نماید.

گام چهار: بررسی درخواست توسط کارشناس تسویه حساب کتابخانه میرزای شیرازی

کاربر: کارشناس تسویه حساب کتابخانه میرزای شیرازی

در این مرحله کارشناس تسویه حساب کتابخانه میرزای شیرازی وضعیت دانشجو جهت تسویه حساب را بررسی و در صورت نیاز به مراجعه حضوری دانشجو گزینه مراجعه حضوری دانشجو الزامی است را انتخاب و دکمه تایید اولیه فرم را جهت اطلاع رسانی به دانشجو انتخاب می کند، در غیر اینصورت درخواست را به مرحله بعد ارسال می نماید.

گام پنج: بررسی درخواست توسط کارشناس تسویه حساب کتابخانه ملاصدرا

کاربر: کاشناس تسویه حساب کتابخانه ملاصدرا

در این مرحله کارشناس تسویه حساب کتابخانه ملاصدرا وضعیت دانشجو جهت تسویه حساب را بررسی و در صورت نیاز به مراجعه حضوری دانشجو گزینه مراجعه حضوری دانشجو الزامی است را انتخاب و دکمه تایید اولیه فرم را جهت اطلاع رسانی به دانشجو انتخاب می کند، در غیر اینصورت درخواست را به مرحله بعد ارسال می نماید.

گام شش: بررسی درخواست توسط کارشناس تسویه حساب مرکز مشاوره

کاربر: کاشناس تسویه حساب مرکز مشاوره

در این مرحله کارشناس تسویه حساب مرکز مشاوره وضعیت دانشجو جهت تسویه حساب را بررسی و در صورت نیاز به مراجعه حضوری دانشجو گزینه مراجعه حضوری دانشجو الزامی است را انتخاب و دکمه تایید اولیه فرم را جهت اطلاع رسانی به دانشجو انتخاب می کند، در غیر اینصورت درخواست را به مرحله بعد ارسال می نماید.

گام هفت: بررسی درخواست توسط کارشناس تسویه حساب اداره تغذیه

کاربر: کاشناس تسویه حساب اداره تغذیه

در این مرحله کارشناس تسویه حساب اداره تغذیه وضعیت دانشجو جهت تسویه حساب را بررسی و در صورت نیاز به مراجعه حضوری دانشجو گزینه مراجعه حضوری دانشجو الزامی است را انتخاب و دکمه تایید اولیه فرم را جهت اطلاع رسانی به دانشجو انتخاب می کند، در غیر اینصورت درخواست را به مرحله بعد ارسال می نماید.

گام هشت: بررسی درخواست توسط کارشناس تسویه حساب حسابداری دانشجویی

کاربر: کارشناس تسویه حساب حسابداری دانشجویی

در این مرحله کارشناس تسویه حساب حسابداری دانشجویی وضعیت دانشجو جهت تسویه حساب را بررسی و در صورت نیاز به مراجعه حضوری دانشجو گزینه مراجعه حضوری دانشجو الزامی است را انتخاب و دکمه تایید اولیه فرم را جهت اطلاع رسانی به دانشجو انتخاب می کند، در غیر اینصورت درخواست را به مرحله بعد ارسال می نماید.

گام نه: بررسی درخواست توسط کارشناس تسویه حساب اداره خوابگاهها

کاربر: کارشناس تسویه حساب اداره خوابگاهها

در این مرحله کارشناس تسویه حساب اداره خوابگاهها وضعیت بدهی دانشجو را بررسی و فرم مرحله را تکمیل و درخواست را به مرحله بعد ارسال می نماید

گام ده: بررسی درخواست توسط کارشناس تسویه حساب اداره رفاه

کاربر: کارشناس تسویه حساب اداره رفاه

در این مرحله کارشناس تسویه حساب اداره رفاه وضعیت بدهی و تاریخ شروع و پایان اقساط دانشجو را بررسی و فرم مرحله را تکمیل و درخواست را به مرحله بعد ارسال می نماید

گام یازده: حسابداری دانشجویان نوبت دوم

کاربر: کارشناس تسویه حساب حسابداری

در این مرحله کارشناس تسویه حساب حسابداری وضعیت دانشجو جهت تسویه حساب را بررسی و در صورت نیاز به مراجعه حضوری دانشجو گزینه مراجعه حضوری دانشجو الزامی است را انتخاب و دکمه تایید اولیه فرم را جهت اطلاع رسانی به دانشجو انتخاب می کند، در غیر اینصورت درخواست را به مرحله بعد ارسال می نماید.

 

با آرزوی موفقیت روز افزون

مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشکده آموزشهای الکترونیکی

دانشگاه شیراز