« بازگشت

نکات و تذکرات مهم درباره آزمونهای آنلاین دانشکده

نکات و تذکرات مهم درباره آزمونهای آنلاین دانشکده


 

از دانشجویان محترم خواهشمند است تذکرات مهمی که در ذیل تقدیم شده‌اند را به دقت مطالعه و مورد توجه قرار دهند:

  • یک محیط آرام و مناسب برای آزمون انتخاب کنید و تجهیزات مورد نیاز را قبل از شروع آزمون در آنجا مستقر نمایید تا با آرامش حداکثر بتوانید در آزمون ها شرکت کنید.
  • قبل از شروع آزمون‌ها حتما حساب کاربری خود را چک کنید (نحوه دریافت حساب کاربری و ورود به سامانه آزمونها) و نام کاربری و رمزعبور و آدرس سامانه را در مرورگر دستگاه خود یا جای دیگری ذخیره و ترجیحا به یاد داشته باشید تا در زمان آزمون و قبل از آن وقت شما برای این مورد تلف نشود.
    تذکر: اگر حساب کاربری شما مشکل دارد، قبل از شروع آزمونها و از طریق مکاتبه با کارشناس مربوطه مورد را پیگیری نمایید.
  • لزوما زمان بسته شدن آزمون زمان، زمان اتمام وقت شما در آزمون نیست.
    مهم زمان آزمون نیست، مثلا ممکن است زمان شما برای یک آزمون 20 دقیقه باشد ولی شما در یک بازه زمانی 30 دقیقه‌ای مجاز هستید تا از این 20 دقیقه استفاده کنید.
  • پس از پایان آزمون حتما پایان آزمون را بزنید.
    لازم به ذکر است بعد از گذشت زمان مجاز شرکت در آزمون آزمون به صورت خودکار پایان می یابد.
  • زمان لازم برای اسکن پاسخنامه‌تان و آپلود آن در سامانه را باید در نظر بگیرید.
    راهنمایی: می توانید در سایت https://jpg2pdf.com عکسهای خود را آپلود نمایید و یک فایل PDF با حجم مطلوب از سایت یادشده دریافت نمایید و به عنوان پاسخ برای استادتان بفرستید.
  • تلاش کنید تا پاسخ سوالات را قبل از اتمام وقت در سامانه آزمونها آپلود کرده باشید، اگر چنانچه به هر دلیل نتوانستید در وقت مقرر هر آزمون پاسخ سؤالات را آپلود نمایید بدون آنکه فایل پاسخنامه را ویرایش کنید، آن را از طریق دیگری که از قبل با استاد درس هماهنگ کرده‌اید برای ایشان و مدیر محترم اداره آموزش ارسال نمایید. (پیام در سامانه اتوماسیون آموزشی، e-mail، Whatsapp و...)
    لازم به تذکر است ممکن است استاد این پاسخنامه‌ها را نپذیرد (مثلا زمان زیادی از پایان آزمون گذشته باشد یا فایل بعد از زمان آزمون ایجاد شده باشد) یا نمره کامل را برای دانشجو در نظر نگیرد، لذا تلاش نمایید که حتما پاسخنامه را در سیستم آپلود کنید تا حقی از شما ضایع نشود.
  • تمهیدات لازم را برای قطع شدن احتمالی برق یا اینترنت در زمان آزمون بیاندیشید. (باطری لپ تاپ و موبایلتان را قبل از آزمون شارژ نمایید و بر روی تلفن همراهتان اینترنت فعال داشته باشید)
    30 دقیقه قبل از شروع آزمون، اتصال تلفن همراه و لپ تاپتان را به اینترنت چک کنید.
  • سخت افزار و نرم افزار موردنیاز برای اسکن پاسخنامه در اختیار داشته باشید. (CamScanner، Document Scanner)
    (بهترین حالت در دسترس بودن یک اسکنر و نرم افزار تبدیل عکس به PDF می‌باشد، سایت https://jpg2pdf.com را قبل از آزمون چک کنید تا به راحتی بتوانید چند عکس را به یک فایل PDF با حجم مناسب تبدیل نمایید)
    تذکر مهم: قبل از شروع آزمونها مطمئن شوید که می توانید چند عکس را با کیفیت (نوشته هایتان خوانا باشد) و حجم مناسب و ترجیحا با فرمت PDF تبدیل نمایید.

امید است با توجه به نکات و تذکراتی که تقدیم حضورتان شده است و اطلاعیه های سایت دانشکده، آزمونهای آنلاین را با موفقیت و بدون مشکل و توام با شادکامی سپری نمایید.

مدیریت برگزاری آزمونهای دانشکده آزموزشهای الکترونیکی دانشگاه شیراز
دکتر علیرضا نیک سرشت