تست پرسش‌های متداول

تست پرسش‌های متداول


سوالات متدوال مرتبط با آشنایی با سیستم آموزش الکترونیکی

آموزش از راه دور به سیستم هایی اطلاق می شود که ارتباط بین یاد دهنده و یاد گیرنده از طریق سیستم های ارتباطی می باشد، در این سیستم محدودیت زمانی و مکانی برای یاد گیرنده وجود ندارد.

به عبارت دیگر در این روش مواد آموزشی از طریق ابزارهای چندرسانه ای قابل دسترس یادگیرنده می باشند به طوری که یادگیرندگان به طور مؤثر و بدون نیاز به حضور در کلاس از این آموزش بهره مند می شوند.

به طور کلی آموزش از راه دور با روش های مکاتبه ای شروع شده و با پیشرفت علم و تکنولوژی ارتباطات این نوع آموزش ها نیز پیشرفت نمودند. به طوری که پس از روش های مکاتبه ای استفاده از رادیو، تلویزیون، نوارهای ویدئویی متداول شدند و پس از عرضه و گسترش کامپیوترهای شخصی و رشد سریع در امکانات چند رسانه ای و بالاخص پیدایش اینترنت، آموزش از راه دور دچار تحولی عظیم گشت.

آموزش الکترونیکی روش نوینی از آموزش در بستر اینترنت می باشد که در آن یادگیرنده می تواند در محیطی با تمام ویژگی های محیط فیزیکی با استاد درس ارتباط برقرار نموده و مواد آموزشی را دریافت نماید. در این روش محدودیت فیزیکی و زمانی وجود نداشته، در نتیجه تعداد بیشتری از یادگیرندگان می توانند در هر زمان و مکانی در کلاس درس شرکت نمایند.

ایده استفاده از کامپیوترها و شبکه های کامپیوتری برای امور علمی و آموزشی به دهه 1960 میلادی باز می گردد. اگر چه هدف اصلی این پروژه موسوم به ARPA ایجاد شبکه ای برای تبادل اطلاعات نظامی بود، ولی چون سه مرکز از چهار مرکز اصلی آن در دانشگاههای آمریکا واقع شده بود شبکه ARPANET که نهایتاً به ایجاد شبکه جهانی اینترنت انجامید در بستر آکادمیک رشد نمود.

با گسترش فناوری اینترنت در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی آموزش الکترونیکی به صورت امروزی به سرعت رواج یافته، جایگاه خود را در ساختار آموزشی بسیاری از کشورهای جهان تثبیت نمود.

در این میان آموزش الکترونیکی در ایران نیز در اواخر دهه ۱۳۷۰ در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری قرار گرفت. دراین راستا در سال ۱۳۸۰ سایت آموزش مجازی دانشگاه تهران با ارائه ۹ درس برای دانشجویان روزانه دانشگاه، راه اندازی شد. در سال ۱۳۸۲ اولین مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی آموزش الکترونیکی وابسته به دانشگاه شیراز تأسیس شد و با توجه به گسترش فعالیت های آموزشی و افزایش تعداد دانشجویان، در سال ۱۳۸۶این موسسه به دانشکده تبدیل گردید. هم اکنون بسیاری از دانشگاههای مطرح کشور واحدهای آموزش الکترونیکی خود را درقالب مراکز آموزش مجازی راه اندازی نموده اند.

آموزش الکترونیکی نیازمند به یک سیستم در مدیریت فراگیری شامل بسته های نرم افزاری تحت فن آوری اینترنت جهت مدیریت ارتباط سه گانه بین یاد گیرندگان و سیستم یادگیری و یاد دهندگان می باشد. سیستم فوق می بایست شامل قابلیتهایی از قبیل ارائه مشخصات دروس ارائه شده بصورت online، ثبت نام از فراگیران، ثبت اطلاعات آموزش فراگیران طی فرآیند یادگیری، تهیه گزارشهای مدیریتی، مدیریت منابع آموزش و مدیریت ارزیابی آموزش می باشد، این سیستم، سیستم مدیریت فراگیری نامیده می شود. در این راستا شایان ذکر است که دانشکده آموزشهای الکترونیکی دانشگاه شیراز با استفاده از توان علمی و تخصصی کارشناسان خود اقدام به بومی سازی سیستم فوق نموده و یکی از پیشرفته ترین سیستمها را در اختیار دارد.

مزایای آموزش الکترونیکی:

مواردی از مزایای آموزش الکترونیکی به شرح زیر می باشد:

آزادی در فراگیری، فراگیر محور به جای استاد محور، دارا بودن سیستم های ارزیابی قوی و کارا، از بین بردن محدودیت های مکانی و زمانی برای آموزش، دسترسی سریع و آسان به مطالب آموزشی، امکان کاهش زمان یادگیری، قابلیت انعططاف بالا در فراگیری، قابلیت تکرار پذیری، امکان استفاده از ابزراهای چند رسانه ای و شبیه سازی شده در فرآیند آموزش، کاهش رفت و آمد و آلودگی محیط زیست و…

 

معایب آموزش الکترونیکی:

این روش دارای معایبی نیز می باشد ازجمله:

وابستگی زیاد به تکنولوژی، سرمایه گذاری اولیه بالا، نیاز مخاطبان به سواد رایانه ای، ارتباط محدود بین استاد و دانشجو، کمبود زیرساخت های قوی ارتباطی و…

از نظر کارشناسان چند سوال مطرح است کهپاسخ به آن ها به شما کمک می کند که بدانید آیا دوره های آموزش الکترونیکی(مجازی) برای شما مفید است و می توانید به راحتی دوره را به پایان برسانید؟ اما فراموش نکنید که در بسیاری از موارد و شرایط توانایی های فردی شما که در جریان آزمون مشخص می شود که در شما وجود ندارد و یا ضعیف است در بسیاری از مراحل زندگی برای شما مفید خواهد بود. از این رو چه نتیجه تست شما مثبت باشد و چه منفی، بد نیست که در خصوص برخی از موارد که پاسخ شما به سوال مربوطه منفی است، کمی فکر و تامل کنید و در جهت رفع آن کوشا باشید.

۱. آیا نظم و ترتیب کافی برای انجام دادن تکالیف درسی خود را بدون تنظیم ساعت کلاس دارید؟

۲. شما در مدیریت زمان خود خوب عمل می کنید؟

۳. آیا در یادداشت نوشتن در زمان صحبت استاد خوب عمل می کنید؟

۴. شما می توانید در خارج از سیستم کلاس برای خود کار کنید؟

۵. آیا شما دوست دارید مطالبی را که یاد میگیرید بجای گفتن، تایپ کنید؟

۶. آیا فکر می کنید در استفاده از اینترنت، کامپیوتر و ایمیل خوب عمل می کنید؟

۷. آیا فکر می کنید در زمان های که نیاز به کمک داشته باشید می توانید به راحتی از دیگران کمک بگیرید؟

۸. آیا به خود برای استفاده و تجربه یک سیستم آموزش جدید اعتماد دارید ؟

۹. ایا فکر می کنید که یک فرد متکی به خود هستید ؟

۱۰. تمام کارهای خود را بدون یادآوری دیگران انجام می دهید؟

۱۱. آیا کامپیوتر شما به اینترنت دسترسی دارد؟

۱۲. سفر های درون شهری برای شما سخت است؟

اگر پاسخ شما به تمام موارد بالا مثبت باشد، دوره آموزش الکترونیکی e-learning برای شما بهترین گزینه آموزشی است. حتی اگر به 7 سوال از موارد بالا نیز پاسخ مثبت داده اید، می توانید با خیال راحت در دوره آموزش الکترونیکی ثبت نام کرده و اطمینان داشته باشید که در پایان دوره نتیجه مناسبی را دریافت خواهید کرد.

اگر از میان سوالات بالا به کمتر از ۵ سوال پاسخ مثبت داده اید، استفاده از دوره های آموزش الکترونیکی پیشنهاد نمی شود. مهارت های شخصی و فردی شما به گونه ایست که استفاده از دوره های آموزشی الکترونیکی برای شما سخت خواهد بود و عدم نتیجه در پایان دوره برای شما بسیار سخت تر و گران تر از هزینه ایست که برای خود دوره پرداخت می کنید.

اما در صورتی که از میان سوالات بین ۶ تا ۷ سوال را پاسخ مثبت داده اید و یا تمایل شدید دارید که بنا به دلایل خاص مانند نبود امکان شرکت در کلاس های حضوری به دلیل مشکلات کاری یا حتی نبود مرکز آموزش خوب در محیط و شهر محل سکونت خود تنها راه فراگیری برای شما استفاده از دوره های آموزش مجازی و الکترونیکی است، مشاوران آموزش می توانند قبل از شروع دوره کتاب ها و جزوات آموزشی را در اختیار شما قرار دهند که بتوانید خصوصیات فردی و توانایی های خود را برای استفاده از دوره های آنلاین تکمیل کنید.

سوالات متدوال مربوط به مدرک و شیوه پذیرش

با توجه به اینکه این دانشکده یکی از واحدهای دانشگاه شیراز می باشد مدرک ارائه شده پس از فارغ التحصیلی نیز مدرک دانشگاه شیراز بوده و اعتبار یکسانی با دیگر مدارک دانشگاه دارد.

در ارتباط با مورد مذکور شرایط استخدام بستگی به معیار های محل مورد نظر جهت جذب نیرو دارد و خارج از اختیارات دانشکده است .

این دانشکده از طریق آزمون سراسری دانشجو می پذیرد.

شما باید جهت اطلاع از برگزاری آزمون اختصاصی دانشکده به سایت www.vus.ir  مراجعه کنید ، در صورت برای برگزاری آزمون اختصاصی اطلاعیه آن در سایت درج میگردد .

شما می توانید با مراجعه به سایت دانشگاه شیراز www.shiraz.ac.ir  ویا سایت دانشکده www.vus.ir  از جزئیات و زمان بندی ثبت نام مطلع شوید.

سئوالات متداول در خصوص نحوه پرداخت شهریه و موارد تخفیف

دانشجویان محترم جهت اطلاع از میزان بدهی خود می بایست از طریق سیستم اتوماسیون آموزشی دانشجوییsess در صفحه اصلی سایت دانشکده به قسمت امور مالی گزینه حسابداری شهریه مراجعه و سپس نسبت به تسویه بدهی خود از طریق پرداخت اینترنتی اقدام نمایند. متذکر می شویم که دانشجویان جهت مشاهده بدهی نباید به نوار قرمز رنگ در صفحه اصلی اتوماسیون توجه نمایند.

تذکر: در صورت مغایرت من قرمز رنگ نشان دهنده میزان بدهی با مبلغ بدهی در قسمت حسابداری شهریه، دانشجو بهتر است جهت اطلاع از میزان واقعی بدهی به حسابداری شهریه مراجعه نماید و توجهی به نوار قرمز رنگ نکند.

 

مهلت پرداخت شهریه تا چه تاریخی است؟

 

علاوه بر اطلاعیه حسابداری ، آخرین مهلت پرداخت شهریه در تقویم آموزشی نیز ذکر گردیده است .

ضمنا واریز شهریه فقط از طریق پرداخت اینترنتی (به غیر از دانشجویان واحد امارات (دبی) ) مجاز می باشد و دانشجویانی که به صورت دستی اقدام به واریز شهریه می نمایند. فیش آنها قابل قبول نبوده و در سیستم امکان ثبت میسر نخواهد شد .

جهت آشنایی با نحوه پرداخت اینترنتی اینجـا را کلیک نمایید.

دانشجویان می توانند بصورت زیر نسبت به پرداخت الکترونیکی شهریه خود اقدام نمایند.

۱-       دانشجویان حتی المقدور از اکسس کارت بانک ملت جهت پرداخت شهریه استفاده نمایند .

۲-       با توجه به اعلام بانک ملت دانشجویان می توانند از کارتهای عضو شتاب بانکهای پارسیان ، پاسارگاد ، اقتصاد نوین ، ملی، کشاورزی ، سامان نیز استفاده نمایند .

۳-       در صورت نداشتن اکسس کارت شخصی می توانند از کارت افراد مورد اطمینان خود نیز استفاده نمایند.

۴-       جهت گرفتن رمز اینترنتی کارت ، می بایست به خود پرداز همان بانک مراجعه نمایید .

۵-       جهت ورود به اتوماسیون آموزشی و پرداخت اینترنتی حتما می بایست ار طریق برنامه Internet explorer 7   وارد شوید .

جهت راهنمایی شما عزیزان نکاتی را در رابطه با نحوه پرداخت اینترنتی در زیر به اطلاع میرساند.

الف) اخذ رمز اینترنتی (PIN2 (و CVV2 (رمز دوم) از دستگاهATM  (خودپرداز) بانک ملت.

اولین و مهمترین نکته در پرداخت اینترنتی، گرفتن رمز اینترنتی و CVV2 (رمز دوم) است که بدین شرح

می باشد .

اکسس کارت را وارد یکی از دستگاه های ATM نموده و پس از وارد کردن رمز کارت، منوی اصلی دستگاه ظاهر ، و گزینه تغییر رمز را انتخاب نمائید. پس از انتخاب گزینه فوق می بایست گزینه تغییر رمز اینترنتی را انتخاب نموده که در این حالت دستگاه از شما درخواست یک عدد حداقل چهار رقمی را می نماید که به دلخواه خود این عدد را واردنمائید. ( یک عدد چهار تا دوازده رقمی که فراموش ننمائید. از قبیل سال تولد، شماره شناسنامه و…) و مجدداً همان عدد را جهت تائید رمز اینترنتی وارد نموده و تائید نمائید. پس از ثبت و تائید رمز اینترنتی قبل از ترک دستگاه باید منتظر مانده تا دستگاه به طور خودکار CVV2 و یا رمز دوم که یک عدد سه رقمی یا چهار رقمی است را به شما داده که می بایست آن را یادداشت نمائید، زیرا در پرداخت اینترنتی حتماً بایستی رمز دوم اینترنتی را وارد نمائید.

توجه داشته باشید که رمز اینترنتی حتماً می بایست یک عدد حداقل چهاررقمی غیر از رمز کارت و یا هر یک از شماره های روی کارت باشد.

نکته: در صورتی که دستگاه قادر به چاپ و ارائه رسید باشد درخواست شما را چاپ می نماید و در صورتی که دستگاه مشکل داشته باشد می بایست شماره مورد نظر (CVV2) را شخصاً یادداشت نمائید.

ب) اقدام به پرداخت اینترنتی

دانشجویان می بایست از طریق سیستم اتوماسیون آموزشی و دانشجویی( sess) در صفحه اصلی سایت دانشکده ID وPassword خود را وارد نموده و سپس در قسمت امور مالی گزینه پرداخت اینترنتی را انتخاب نمائید و مبلغ مورد نظر ( بدهی شهریه) را در قسمت مشخص شده وارد و گزینه پرداخت را کلیک نمائید.

نکته: پرواضح است که میزان مبلغ درج شده در این قسمت می بایست حداقل به همان اندازه و یا اندکی کمتر از موجودیشما در کارت باشد.

پس از تائید گزینه پرداخت، شما وارد سایت بانک ملت می شوید که در ابتدا می بایست شماره ۱۶ رقمی روی کارت را با دقت وارد و سپس رمز اینترنتی را که از دستگاه گرفته اید وارد  نمائید و در پایان CVV2 یا رمز دوم را وارد و گزینه تائید پرداخت را کلیک نمائید (توجه داشته باشید که در این حالت کد شناسه و تاریخ انقضاء را وارد ننمایید ) و در صورتی که شماره ها و رمزهای وارد شده صحیح باشد عبارت "تراکنش با موفقیت صورت گرفت" در بالای صفحه درج می شود. در نهایت گزینه تایید نهایی را انتخاب نموده تا پول از حساب شما کسر و از بدهی شهریه شما در سیستم نیز کسر شود.

تذکر مهم:

نکته ای که در اینجا مهم است و باید بدان توجه نمائید این است که در پایان می بایست گزینه بازگشت را کلیک نمائید تا عملیات شما با موفقیت انجام پذیرد.

ضمناً تمامی عملیات می بایست در حداکثر مدت زمان ۱۰ دقیقه ای که از طرف بانک مشخص گردیده است انجام شود اگرچه در صورت درست عمل کردن حداکثر در یک الی ۲ دقیقه پرداخت انجام خواهد شد.

همچنین بهتر است جهت پرداخت اینترنتی از اینترنت پر سرعت استفاده نمایید.
نکات مهم:

۱- جهت اطمینان از موفق بودن پرداخت اینترنتی می بایست به قسمت امور مالی- گزینه حسابداری شهریه مراجعه کرده و در صورتی که در قسمت پرداختهای اینترنتی مبلغ واریزی ثبت شده باشد، عملیات موفق بوده است و در صورت عدم ثبت در قسمت شهریه، پرداخت شما با موفقیت انجام نشده است و می بایست مجدداً عملیات پرداخت اینترنتی را تکرار نمائید. به عبارت دیگر در صورت موفق بودن پرداخت وضعیت را (تائید شده) یا  ( واریز شده ) نشان می دهد و هر عبارت دیگر غیر عبارات فوق دلیل بر عدم موفق بودن پرداخت می باشد.

۲- در صورتی که عملیات با موفقیت انجام نگیرد و پول از حساب شما کسر گردد، پس از مدت زمان کوتاهی از طرف بانک به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

۳- در صورتی که کلیه مراحل گفته شده را به طور دقیق و صحیح انجام داده باشید و از طرف بانک پیغام عملیات با موفقیت انجام شد را دریافت کردید لکن پس از مراجعه به قسمت شهریه مبلغ پرداختی ثبت نشده باشد می بایست با شمارهتلفن۲۲۷۳۸۳۱۰-۰۲۱ بخش call center بانک ملت تماس گرفته تا نسبت به برگشت پول به حساب شما اقدامات لازم صورت پذیرد ضمناً در این خصوص دانشکده را در جریان امر قرار دهید تا موضوع از طریق دانشکده نیز پیگیری شود.

 

پرداخت شهریه بصورت اقساط امکانپذیر نمی باشد اما آندسته از دانشجویانی که مایلند شهریه خود را به صورت اقساط پرداخت نمایند پیشنهاد می شود هر ماه مبلغی را به صورت پرداخت اینترنتی به حساب دانشکده واریز نمایند تا از میزان بدهی آنها به مرور کاسته شود.

 

دانشجویان محترم توجه داشته باشند با توجه به مصوبه دانشگاه و دانشکده، صدور هرگونه گواهی اعم از اشتغال به تحصیل و… و همچنین شرکت در امتحانات پایانترم منوط به تسویه حساب مالی می باشد.

دانشجویان کارشناسی که در آخرین نیمسال تحصیلی خود تنها یک درس جهت فارغ التحصیلی داشته باشند می بایست تنها شهریه درس مذکور را پرداخت نمایند و نیازی به پرداخت شهریه ثابت نمی باشد.

دانشجویانی که از امور دانشجویی درخواست وام داشته و وام آنها نیز قطعی شده است چنانچه وام به حساب شهریه آنان واریز نشده باشد می بایست مبلغ وام را از میزان بدهی خود کسر نموده و ما به التفاوت آن را از طریق سیستم اینترنتی پرداخت نمایند.

تبصره ۱: دانشجویان توجه داشته باشند که هرگونه سؤال در مورد وام اعم از اخذ مبلغ وام. قطعی شدن آن و… را می بایست از طریق امور دانشجویی پیگیری نمائید.

تبصره ۲: مبلغ وام مستقیماً به دانشجو پرداخت نمی گردد و به حساب دانشجو، در سیستم لحاظ می شود تا از بدهی ایشان کسر گردد.

تبصره ۳: شرایط اخذ وام و مبلغ آن از طریق اداره امور رفاهی دانشجویان دانشگاه شیراز اعلام میگردد و دانشکده در آن دخالتی ندارد.

سوالات متداول واحد دانشجویی و فرهنگی دانشکده

دانشجویان مجازی از چه وام هایی می توانند استفاده نمایند؟

بنا بر اعلام اداره رفاه دانشگاه، دانشجویان مجازی علاوه بر وام حج عمره دانشجویی در صورت تخصیص بودجه لازم از صندوق رفاه تهران، می توانند از وام شهریه نیز استفاده نمایند. مبلغ این وام بستگی به مبلغ تخصیصی و اعلام اداره رفاه دانشگاه دارد.

 

مدارک لازم و شرایط ضامن برای دریافت وام شهریه چیست؟

   الف: در صورتیکه ضامن کارمند رسمی و یا پیمانی کشوری و یا لشکری در حین خدمت باشد:

۱-اصل سند تعهد نامه محضری (فرم شماره ۱- نمونه فرم تعهد نامه محضری)

۲- کپی حکم کارگزینی ضامن کارمند رسمی یا پیمانی دولت و یا گواهی عضویت و اشتغال به کار برای ضامن نظامی

   ب: در صورتیکه ضامن بازنشسته باشد:

۱-اصل سند تعهد نامه محضری (فرم شماره ۱- نمونه فرم تعهد نامه محضری)

۲-کپی حکم بازنشستگی ضامن

۳-گواهی کسر از حقوق بنام صندوق رفاه وزارت علوم

 

ضامن مشغول به خدمت می بایست حتما کارمند رسمی، پیمانی کشوری و یا لشگری باشد.

اگر ضامن کارمند و یا بازنشسته نظامی باشد ارائه سند تعهد نامه محضری و یک گواهی عضویت از یگان مربوطه کفایت می نماید و احتیاجی به گواهی کسر از حقوق نیست.

 

جهت گواهی کسر از حقوق باید چه مبلغی درج گردیده و گواهی برای چه قسمتی صادر شود؟

این نامه می بایست برای صندوق رفاه وزارت علوم صادر شود و برای درج مبلغ گواهی کسر از حقوق نیز دانشجو می بایست به امور دانشجویی دانشکده تماس گرفته و یا از طریق سیستم پاسخگویی به مشکلات پیام ارسال نماید تا با توجه به ترم تحصیلی ایشان مبلغ دقیق گواهی به دانشجو اعلام گردد.

 

آیا به وام شهریه سود نیز تعلق میگیرد؟

بله. این وام مشمول کارمزد ۴ درصد سالیانه است.

 

هر ترم باید ثبت نام برای وام انجام شود؟

بله

 

آیا ثبت نام وام شهریه را بصورت غیرحضوری می توان انجام داد؟

بله این ثبت نام بصورت اینترنتی بوده و نیازی به حضور دانشجو در دانشکده نیست

 

آیا جواز کسب برای ضمانت وام شهریه قابل قبول است؟

خیر

 

چه زمانی می بایست برای ثبت نام وام شهریه اقدام نماییم؟

با توجه به تغییرات سالانه در فرایند درخواست و دریافت وام دانشجویی جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ضوابط و مقررات پرداخت و بازپرداخت تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان به آخرین اطلاعیه‌های مندرج در سایت دانشکده، قسمت امور دانشجویی و فرهنگی بخش وام شهریه مراجعه فرمایید.

 

باز پرداخت وام شهریه جهت فارغ التحصیلان که از این وام استفاده نموده اند چگونه است؟

به محض فارغ التحصیلی و فعال شدن فرایندتسویه حساب، دانشجو می بایست با کارشناسان اداره رفاه دانشگاه شیراز تماس گرفته تا تاریخ فارغ التحصیلی ایشان در پورتال صندوق رفاه ثبت گردد. پس از آن ایشان می تواند برای بازپرداخت ده درصد کل مبلغ وام دریافتی به پورتال دانشجویی در سایت صندوق رفاه دانشجویان به آدرس http://www.swf.ir/ مراجعه و با وارد نمودن نام کاربری و کلمه عبور ( که هر دو کد ملی به همراه خط تیره می باشد) نسبت به پرداخت این مبلغ بصورت اینترنی اقدام نماید. بعد از این فرایند با تماس مجدد با قسمت تسویه حساب اداره رفاه دانشگاه، کارشناس مربوطه تایید تسویه حساب ایشان را انجام خواهد داد. پس از حداکثر یک هفته ایشان می تواند دفترچه اقساط خود را از سایت دریافت نماید. لازم به ذکر است بازپرداخت اقساط نیز ا ز طریق همین پورتال امکان پذیر است.

ضمنا دانشجویانی که مایل باشند می توانند نسبت به پرداخت یکجای کل مبلغ بدهی بعلاوه کارمزد این وام -تا همان روز که اقدام به بازپرداخت می نماید- اقدام نمایند.

 

نام کاربری و کلمه عبور برای ورود به پورتال دانشجویی صندوق رفاه چیست؟

هم نام کاربری و هم کلمه عبور هر دو کدملی دانشجو با قرار دادن خط تیره بین اعداد می باشد بطور مثال ۱-۴۵۶۷۸۹-۱۲۳

 

دانشجویانی که ساکن شیراز نیستند چگونه می توانند مدارک وام شهریه را به دانشکده تحویل نمایند؟

می بایست از طریق پست و بر اساس آدرس مندرج در اطلاعیه های وام شهریه و همچنین زمان اعلام شده در هر ترم مدارک را به امور دانشجویی و فرهنگی دانشکده تحویل نمایند.

 

چگونه از تعلق گرفتن وام شهریه مطلع شویم؟

در صورتیکه دانشجو در موعد مقرر و از طریق سیستم ثبت نام اینترنتی sees اقدام به ثبت نام نموده باشد می تواند از همان طریق نیز از روال فرایند وضعیت وام خود مطلع گردد.

ضمناَ پس از انجام کامل فرایند ثبت وام و تخصیص بودجه، وام شهریه در سیستم پرداخت های دانشجو به عنوان وام ثبت و از بدهی دانشجو کسر خواهد شد.

 

 

اینجانب فارغ التحصیل شده ام و در حین تحصیل از وام شهریه با معرفی ضامن معتبر و تحویل سند محضری استفاده نموده ام. در فرایند تسویه حساب قسمتی را می بایست اداره رفاه دانشگاه تایید نماید. آیا بصورت غیر حضوری نیز می توانم تسویه حساب اداره رفاه را انجام دهم؟

بله با تماس با اداره رفاه دانشگاه قسمت تسویه حساب وام شهریه می توانید نسبت به تایید تسویه این قسمت اقدام فرمایید.

 

اگر برای بازپرداخت وام پس از صدور دفترچه اقساط اقدام نماییم گواهی موقت فارغ التحصیلی برای بنده صادر می شود؟

در صورت معرفی نمودن ضامن و دریافت دفترچه اقساط منعی برای صدور گواهی موقت فارغ التحصیلی دانشجو وجود ندارد. اما اگر مایل به دریافت اصل دانشنامه خود می باشید در هیچ مقطعی از تحصیل خود در هر دانشگاهی نباید به صندوق رفاه دانشجویان بدهی داشته باشید و می بایست تسویه کامل انجام دهید.

آیا امکان اقامت در خوابگاه دانشگاه طی ایام امتحانات میان ترم، پایان ترم و کلاسهای کارگاه و آزمایشگاه میسر است؟

با توجه به عدم تعهد و همچنین کمبود امکانات خوابگاهی حتی برای دانشجویان روزانه و حضوری، دانشگاه قادر به ارائه خوابگاه به دانشجویان غیر حضوری نیست. در صورت هماهنگی فضای خوایگاهی مناسب خارج از دانشگاه که در شأن دانشجو باشد بلافاصله قبل از شروع امتحانات و یا کلاسهای آزمایشگاهی اطلاعیه مربوطه روی سایت دانشکده قسمت امور دانشجویی بخش خوابگاه درج خواهد شد. پس از این فرایند دانشجویان متقاضی می توانند با حضور در محل خوابگاه و رویت امکانات در صورت تمایل با ارائه کارت دانشجویی و پرداخت هزینه اسکان – که قبلا در اطلاعیه درج خواهد شد- از امکانات اسکان استفاده نمایند.

کارت الغدیر چیست؟

کارت الغدیر(عضویت فراگیر در کتابخانه‌های کشور) -که در حال حاضر امکان استفاده از حدود ۳۲۶ کتابخانه در سراسر کشور را فراهم می‌سازد- توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با همکاری کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شیراز انجام می گیرد به این ترتیب که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه، می توانند بصورت اینترنتی جهت عضویت و ثبت نام در این طرح و دریافت این کارت اقدام نموده و از امکانات کتابخانه های عضو طرح در دوره دانشجویی استفاده نمایند.

دانشجوان گرامی می توانند از طریق سامانه غدیر پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران به آدرس saham.irandoc.ac.ir جهت ثبت درخواست صدور کارت الغدیر اقدام نمایند.

پس از انجام این فرایند و تایید مسئول مربوطه و صدور کارت الغدیر ایمیلی از مرجع صادر کننده کارت برای دانشجو ارسال می گردد و ایشان می تواند جهت دریافت کارت خود به کتابخانه میرزای شیرازی مراجعه نماید.

 

آیا امکان دریافت کارت الغدیر در تهران وجود دارد؟

بله. این امکان برای دریافت کارت صرفاً در تهران فراهم شده است. بدین ترتیب که دانشجویانی که متقاضی دریافت این کارت در دفتر تهران می باشند می توانند پس از صدور کارت و دریافت ایمیل از سامانه صادر کننده کارت، تقاضای خود را از طریق سیستم پاسخگویی به مشکلات به امور دانشجویی دانشکده ارسال نمایند تا کارت ایشان از کتابخانه میرزای شیرازی تحویل گرفته شود و به دفتر نمایندگی دانشکده در تهران ارسال شود.

 

زمان فارغ التحصیلی برای تسویه حساب تحویل کارت الغدیر دانشجویان کارشناسی ارشد الزامی است؟

زمان فارغ التحصیلی می بایست این کارت به کتابخانه میرزای شیرازی دانشگاه شیراز عودت گردد تا تسویه حساب کتابخانه برای دانشجو انجام پذیرد. دانشجویانی که بصورت حضوری قادر به تحویل کارت الغدیر به کتابخانه میرزا نیستند می توانند این کارت را بصورت کامل به امور دانشجویی و فرهنگی دانشکده پست نمایند تا کارت ایشان به مسئول مربوطه تحویل گردد و تایید تسویه حساب کتابخانه میرزای شیرازی برای ایشان انجام شود.

جهت حج عمره دانشجویی از چه طریقی و چه زمانی باید اقدام نماییم؟

هر سال با اعلام رسمی سازمان حج و زیارت از طریق رسانه های گروهی ( رادیو، تلویزیون، جراید و سایت حج و زیارت) دانشجویان متقاضی حج دانشجویی به سایت لبیک مراجعه می نمایند و ثبت نام اینترنتی خود را انجام می دهند. بازه زمانی تقریبی اعلام سازمان حج و زیارت مهر و آبان هر سال می باشد.

 

بنده برای حج عمره دانشجویی ثبت نام نمودم و اسم من برای حج عمره اعلام شده است. اما با توجه به اینکه شیراز نیستم حضور در شیراز و انجام روال ثبت نام حضوری برای من بسیار دشوار است. چگونه می توانم این مدارک را به مسئول نهاد نمایندگی دانشگاه تحویل دهم؟

مدارک حج عمره دانشجویی می بایست در موعد مقرر بصورت حضوری به مسئول نهاد نمایندگی دانشگاه تحویل گردد. برای دانشجویان مجازی با توجه به بعد مسافت و مشغله های دیگر بسیار سخت خواهد بود که به شیراز آمده و مدارک را تحویل نمایند.

لذا ایشان می توانند مدارک لازم را در زمان هایی که در قالب اطلاعیه حج عمره دانشجویی در سایت اصلی دانشکده درج میگردد برای امور دانشجویی دانشکده ارسال نموده تا دانشکده ضمن پیگیری جهت تکمیل و تحویل مدارک ایشان به مسئول حج عمره در نهاد نمایندگی دانشگاه اقدام نماید.

آیا دانشجویان مجازی نیز می توانند دفترچه بیمه درمانی دانشجویی داشته باشند؟

بله. مسئول صدور این دفترچه ها اداره رفاه معاونت دانشجویی دانشگاه شیراز می باشد.

 

امکان استفاده از بیمه تکمیلی برای دانشجویان مجازی وجود دارد؟

بله. در صورت اعلام اداره رفاه و عقد قرارداد بین شرکت بیمه و دانشگاه کلیه دانشجویان دانشگاه از جمله دانشکده مجازی می توانند با پرداخت هزینه های لازم از این بیمه استفاده نمایند. در صورت اعلام اداره رفاه بلافاصله اطلاعیه لازم روی سایت دانشکده درج می گردد.

 

در زمان حضور در شیراز آیا امکان استفاده از سلف سرویس دانشگاه برای ما وجود دارد؟

بله امکان استفاده از وعده غذایی نهار فراهم شده است. . دانشجو می بایست بر اساس ضوابط اداره تغذیه دو روز قبل نسبت به رزرو غذا اقدام نماید.

 

آیا ما می توانیم از کتابخانه خوارزمی دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز استفاده نماییم؟

دانشجویان مهندسی دانشکده، با مراجعه به کتابخانه خوارزمی دانشکده مهندسی و دریافت کارت کتابخانه می توانند از این کتابخانه استفاده نمایند.

 

آیا دانشجویان مجازی امکان فعالیت در تشکل های فرهنگی-دانشجویی و همچنین عضویت در تیم های ورزشی دانشگاه را دارند؟

بله. دانشجو می تواند در تشکل های فرهنگی معاونت فرهنگی عضو شود و فعالیت نماید. همچنین با توجه به هماهنگی صورت گرفته دانشجویانی که مایل به شرکت در تیم های ورزشی دانشگاه هستند می توانند با مراجعه به اداره تربیت بدنی دانشگاه جهت فعالیت های ورزشی اقدام نمایند.

 

آیا ما حق استفاده از استخر،سلف سرویس ودیگر امکانات رفاهی را داریم؟

علیرغم عدم تعهد وزارت علوم در خصوص اعطای امکانات رفاهی وتسهیلات به دانشجویان مجازی به دلیل عدم حضور فیزیکی دائم در دانشگاه ، با پیگیری های بعمل آمده با مدیریت محترم دانشگاه توافق گردیده است که دانشجویان دانشکده آموزشهای الکترونیکی نیز بتوانند از امکانات دانشگاه نظیر سلف سرویس ،استخر سرپوشیده با هزینه ای متفاوت با دانشجویان روزانه استفاده نمایند

 

برای فارغ التحصیلی قسمت های مختلف دانشگاه، می بایست تایید فرایند تسویه حساب را انجام دهند. لطفا شماره تماس این قسمت ها را قرار دهید؟

کتابخانه ملاصدرا:   ۰۷۱۳۶۱۳۷۷۳۲

کتابخانه میرزای شیرازی:     ۰۷۱۳۶۱۳۴۳۱۲

کتابخانه خوارزمی:     ۰۷۱۳۶۱۳۳۲۰۰

امور تغدیه:   ۰۷۱۳۶۱۳۵۴۲۵

حسابداری امور دانشجویی:   ۰۷۱۳۶۱۳۵۴۱۵

اداره رفاه دانشجویی:   ۰۷۱۳۶۱۳۵۴۹۸

بخش طبی:   ۰۷۱۳۶۴۷۳۱۰۸

۰۷۱۳۶۱۳۳۲۴۲

سئوالات متداول در خصوص سیستم مدیریت آموزشی ، محتوی دروس، نرم افزارهای لازم و …

سئوالات متداول در خصوص نحوه آموزش الکترونیکی

سئوالات متداول در خصوص نحوه ارتباط با دانشکده

سئوالات متداول در خصوص نحوه دریافت اخبار دانشکده

سئوالات متداول در خصوص تحصیلات تکمیلی


آخرین اطلاعیه ها

اطلاعیه جامع ثبت نام وام دانشجویی نیمسال دوم1403-1402
اطلاعیه جامع ثبت نام وام دانشجویی نیمسال دوم1403-1402
توجه: طبق بخشنامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، به دانشجویان شاغل وام تعلق نمی گیرد. به اطلاع دانشجویان گرامی می رساند جهت اطلاع از شرایط ثبت نام و ضامن به لینک های زیر مراجعه نمایید شرایط ضامن و سند تعهد نامه محضری جهت دریافت وام شهریه...
اطلاعیه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی رشته گردشگری، آزمون سراسری سال تحصیلی 1402-1403، دانشکده آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه شیراز (به‌روزرسانی در تاریخ 14 فروردین‌ماه ۱۴۰3)
اطلاعیه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی رشته گردشگری، آزمون سراسری سال تحصیلی 1402-1403، دانشکده آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه شیراز (به‌روزرسانی در تاریخ 14 فروردین‌ماه ۱۴۰3)
اطلاعیه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی رشته گردشگری، آزمون سراسری سال تحصیلی 1402-1403، دانشکده آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه شیراز (به‌روزرسانی در تاریخ 14 فروردین‌ماه ۱۴۰3)
اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی رشته گردشگری، آزمون سراسری سال تحصیلی 1402-1403 ، دانشکده آموزش های الکترونیکی دانشگاه شیراز (به‌روزرسانی در تاریخ 26 اسفندماه ۱۴۰2)
اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی رشته گردشگری، آزمون سراسری سال تحصیلی 1402-1403 ، دانشکده آموزش های الکترونیکی دانشگاه شیراز (به‌روزرسانی در تاریخ 26 اسفندماه ۱۴۰2)
اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی رشته گردشگری، آزمون سراسری سال تحصیلی 1402-1403 ، دانشکده آموزش های الکترونیکی دانشگاه شیراز (به‌روزرسانی در تاریخ 26 اسفندماه ۱۴۰2)

آخرین اخبار

از خداییم و به سوی او باز می گردیم
از خداییم و به سوی او باز می گردیم
درگذشت استاد گرانقدر و عزیز دانشکده آموزش‌های الکترونیکی، دکتر محمد خادمی موجب اندوه و تأثر فراوان دانشجویان و دانشگاهیان دانشکده آموزش‌های الکترونیکی و دانشگاه شیراز گردید. مراتب تسلیت و همدردی عمیق و خالصانه استادان و دانشجویان دانشگاه را از این...
مسابقه عکاسی «تصویر ماندگار»
مسابقه عکاسی «تصویر ماندگار»
عکس‌ برگزیده ماه و سال در دانشگاه شیراز روابط‌عمومی دانشگاه شیراز از دانشگاهیان محترم (اعضای هیأت‌علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه شیراز) دعوت می‌‌نماید تا با نگاه خلاقانه خود، براساس موضوعات اعلام‌شده در هرماه، لحظاتی‌ به یادماندنی‌ ثبت کنند و با...